A jövő héten mutatják be a mozikban a Brad Pitt és Damson Idris főszereplésével készült F1 – A film című új mozifilmet. A Jerry Bruckheimer producer és Josef Kosinski rendező által készített új alkotást a Forma–1-es mezőny tagjai (Max Verstappen és Lance Stroll kivételével) már a Monacói Nagydíj előtt megnézték egy külön F1-es vetítés keretében, hétfő este azonban New Yorkban került sor a világpremierre, melyen ismét számos versenyző tette tiszteletét.
Az F1-es sztárok rendhagyó vörös szőnyeges bevonulást tartottak: egy célegyenest alakítottak ki a Times Square-en, az összes F1-es csapat autójával, és ezek között vonultak sétáltak és pózoltak a száguldó cirkusz tagjai.
Az eseményen jelen volt a kanadai győztes, George Russell, aki a trófeáját is magával vitte, és a vasárnap kieső Lando Norris is.

Az F1 film elkészülését Lewis Hamilton szakmai tanácsadóként, producerként segítette, és most büszkén beszélt a tapasztalatairól. „Hihetetlen tanulási folyamat volt, hogy ennek a stábnak a tagja lettem producerként. Beleláttam, milyen elkészíteni egy mozifilmet, és nagyon sokat tanultunk egymástól is, hiszen mindenki megtanulta a Forma–1-et.”
„Mindig is szerettem a filmeket, a történetmesélést, és ötéves koromtól szeretem ezt a sportot, szóval amikor lehetőségem nyílt beszélni Joe Kosinskivel és Jerry Bruckheimerrel a projektről, olyan érzés volt, mintha az általam szenvedélyesen szeretett két világ összetalálkozott volna”
– mondta a hétszeres világbajnok.
A filmben Sonny Hayest, egy visszatérő veterán autóversenyzőt alakító Brad Pitt a forgatás során maga is sokat vezette a Mercedes által átalakított F2-es autót, ami a filmbeli APX GP-csapat masinája volt.
„Ezekben az autókban egyfajta nyugodtság és béke lesz úrrá rajtad. Amikor mindent jól csinálsz, az észbontó érzés, amilyet korábban még sosem tapasztaltam”
– mesélte Pitt, aki hálás az F1-nek, hogy két szezonon keresztül kulisszát biztosítottak számukra az élő nagydíjhétvégéken. „Nagyszerű három év volt ez. Másfél éven át voltunk együtt az F1-gyel, és beágyaztuk magunkat egy szezonba. Kedvesek voltak, nem tudtunk volna filmet készíteni nélkülük, a versenyzők, az összes csapatfőnök és csapat nélkül. Ők mind meghatározó szerepet játszottak ebben a filmben.”

Jerry Bruckheimer producer elmondta: „Az F1 világa fergeteges, és rendkívüli lett a technológiánkkal és Brad Pitt-tel. Ez egy érzelmes film, ami megragadja az F1 izgalmát és élményét, és egy igazi elégtétel-történet.”
A filmben az APX GP-csapat főnökét alakító Javier Bardem a legemlékezetesebb pillanatáról, az utolsó F1-es forgatásról beszélt. „Sosem fogom elfelejteni a legvégét Abu-Dzabiban, mert az volt az utolsó verseny. A dobogós jelenet valódi versenyzőkkel, tűzi játékkal egy varázslatos pillanat volt, és hálás vagyok, hogy a részese lehettem.”

A New York-i bemutatón résztvevő versenyzők már mind látták a filmet Monacóban, így tudták, hogy most mire számíthatnak. Többen aktív szerepet is kaptak benne közülük, mások csak versenyjelenetekben tűnnek fel. „Egy dolgot biztosan tudok: nem vagyok színész, és nem is leszek!” – mondta Lando Norris. „Jól megmutatja, milyen az F1: csapatok közötti küzdelem, ádáz rivalizálás, sok fej-fej melletti csatával.”
Cunoda Juki megjegyezte:
„Klassz volt. Sajnos a jelenetek többségén megelőz Brad Pitt… Érezni az F1 sebességét, olyan érzést kapsz, mintha versenyző lennél.”
Charles Leclerc nem hitte volna, hogy a premier ilyen sok embert megmozgat majd. „Nagyon lenyűgöző. Nem számítottam rá, hogy egy ilyen eseményen ennyi ember lesz jelen. Jó látni a támogatást és azt, mennyire népszerűvé vált az F1 az évek során az Egyesült Államokban” – fogalmazott a ferraris. „Ez a film hihetetlen, a színészek is hihetetlenek, és biztosra veszem, hogy új közönséget ér el az F1.”
Többen kiemelték, a film a modern technikai megoldások révén különleges látványt teremt, és minden eddiginél valósághűbben adja át, milyen érzés F1-es autóval versenyezni.

Hogy mennyire fontos az F1 számára ez a film, az kiderül a köré felépített agresszív marketingstratégiából és abból, milyen fokon reklámozzák azt. A céljuk, hogy a Drive To Survive-hoz hasonlóan új közönséget, piaci növekedést érjenek el, és még inkább elterjeszkedhessenek például az egyik fő piacnak számító Egyesült Államokban.
„Azok, akik semmit sem tudnak a sportról, vagy csak egy nagyon keveset, el lesznek képedve, és be fogja őket vonzani a sportba. Biztosra veszem, hogy elkezdnek F1-es versenyeket nézni” – jósolta Gabriel Bortoleto.
Alexander Albon szerint azonban a vérbeli F1-rajongók sem fognak csalódni. „Egy igazi F1-es szurkoló sokat fog nevetni. Van pár dolog, amit igazán jól csináltak, például a húsvéti tojások. Az igazi versenyrajongók a kis apróságokat is érteni fogják.”
Nico Hülkenberg hozzátette: „Nagyszerű volt, élveztem. Szerintem a közönség is élvezni fogja. Egy új perspektívát, más nézőpontot ad a sportnak, más, mint a Drive To Survive. Az F1 erre a csillogásra várt.”
Az F1 Európában június 25-én debütál a mozikban.