Feszült hajrát hoztak a Kanadai Nagydíj utolsó körei: az első öt versenyzőt minimális különbségek választották el, a harmadik, a negyedik és az ötödik pozícióban haladó Andrea Kimi Antonelli, Oscar Piastri és Lando Norris között pedig küzdelmet is láthattunk.
A hatvanhatodik körben Norris tett egy próbát a csapattárs megelőzésével, elsőre viszont egy több kanyaron keresztül tartó test-test elleni csata során sem tudta maga mögé utasítani Piastrit. A célegyenesben aztán újra próbálkozott, ennek a kísérletnek viszont ütközés lett a vége, Norris pedig ennek következtében feladta a versenyt.
Hibáját már csapatrádióján elismerte, azóta pedig többször elnézést is kért amiatt Piastritól, aki végül megőrizte a negyedik helyet és növelte előnyét a bajnoki küzdelemben. Norris a futam után még egy öt másodperces büntetést is kapott.
Ez meglehetősen fura döntés volt, hiszen Norris nem jutott el a célvonalig, hivatalosan viszont három körös hátránnyal rangsorolták őt, így versenyidejéhez hozzá tudták adni az öt másodpercet. Noha a szankció elősre valóban fura és az FIA kritikákat is kapott érte, a korábbi csapatvezető, Günther Steiner egyetért a döntéssel, helyénvalónak tartja azt.

„Én nem adnék neki büntetőpontokat ezért” – jelentette ki a Haastól való távozása óta szakértőként ténykedő Steiner a Red Flags podcast legutóbbi adásában. „Egyetértek a bírókkal, hiába nem szeretek egyetérteni velük. De az incidens csak neki okozott károkat.”
Felmerült az is, az FIA „elfogult” volt a brit versenyzővel, Steiner viszont gyorsan jelezte, ezt nem tartja valószínűnek. Sőt, megjegyezte, a kanadai hétvégén szolgálatot teljesítő sportbírót ő a legjobbnak tartja. „Ami a bírókat illeti, Gerd Ennser, aki a fő versenybíra volt, szerintem a legjobb. Ő a legracionálisabb fickó.”
„Voltak vele összetűzéseim, mint minden sportbíróval az évek során, de ő a legjobb és a legracionálisabb. A való életben is bíró, szóval tudja, milyen nagy nyomás alatt dönteni. Szerintem rendben volt, amit Norris kapott” – emelte ki.
„Eleget ártott magának. Most is arról beszélünk, hogy a csapaton belül neki kell a másodiknak lennie” – jegyezte meg, utalva egy korábbi kijelentésére, miszerint a McLarennek Piastrit kell favorizálnia, hiszen Max Verstappen továbbra is komoly veszélyt jelent a csapat versenyzőire a bajnoki küzdelemben, így elkerülhetetlen, hogy idővel csapatsorrendet állítsanak.
