Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hat pálya, amit Verstappen örökre a naptárban hagyna

Hat pálya, amit Verstappen örökre a naptárban hagyna

Formule1 Magazine
A Red Bull négyszeres bajnoka, Max Verstappen elárulta, melyik hat versenypályát tartaná örökre a naptárban, pusztán „tiszta értéke” és történelmi jelentősége miatt. Kijelentette azt is, hogy a GT3-as autóval élvezetes Nordschleifén szerinte sem lesz soha F1-es futam modern autókkal.

A holland klasszis az előző években több alkalommal is erős jelét adta annak, tiszteli a Forma–1 történelmét és a versenyzés „legtisztább” formáit: sokszor szóvá tette, a klasszikus pályák mellett áll, az utóbbi időben pedig számos GT3-as teszten vett részt.

Legutóbb a Belga Nagydíjnak otthont adó spái pályán, azt megelőzően pedig a Nürburgring klasszikus, több mint húsz kilométeres verzióján, a Nordschleifén. A „zöld pokol” a címvédő Formule1 Magazine-nak adott nyilatkozatában is szóba került, amikor a történelmi helyszínekről kérdezték és arról, lát-e esélyt arra, hogy a hosszú német pálya egy nap visszatér a királykategóriába.

„Attól tartok, hogy a jelenlegi Forma–1-es autókkal ez nem fog menni” – jelentette ki. „A GT3-as tempó mellett rendben van a pálya, egy ilyen futam még mindig megvalósítható. Láttak régi felvételeket F1-esekkel is ezen a pályán, de egy biztos, ez soha többé nem fog megtörténni. Az túl veszélyes lenne” – tette hozzá határozottan.

Max Verstappen Szuzukában (Fotó: XPB)

Szóba jött az is, a klasszikus helyszínek közül ő melyiknek biztosítana állandó helyet a naptárban, pusztán tiszta versenyzési értéke valamint a történelmi jelentősége okán. „Spa-Francorchamps, Zandvoort, Silverstone, Imola, Szuzuka és Interlagos” – felelte.

Ami a jövőt illeti, a felsoroltak közül háromnak biztosított a helye, Imola viszont 2026-ban már kikerül a naptárból (igaz jelezték, mindenképpen vissza akarnak térni), Zandvoort a jövő évi futam után búcsúzik (erről maga a pálya döntött), Spa pedig bár hosszabbított, a jelenlegi tervek szerint 2027-től egy másik európai helyszínnel felváltva, két évente rendez majd futamot.

Eközben számos új helyszín szeretne F1-es futamot rendezni és vannak olyanok is, amelyek a visszatérésért küzdenek. Madrid jövőre debütál, Thaiföld nagyon közel került a 2028-as futamrendezéshez, Dél-Afrika pedig ahhoz, hogy visszatérjen.

Ezekkel kapcsolatban Verstappen kijelentette, bízik benne, idővel kialakul a maguk történelme, de ismét megjegyezte azt is, ha tehetné, ő lerövidítené a már 24 futamos naptárat. „Végső soron abban reménykedünk, hogy ezekben (az F1 számára új) országokban is kialakul egy motorsport-kultúra. De ha rajtam múlna, a naptár máshogy nézne ki és rövidebb lenne” – mondta.

Max Verstappen Imolában (Fotó: XPB)
Borítókép: Max Verstappen (Fotó: Red Bull)

További tartalmak