Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Hová lett a szokásos McLaren-forma Kanadában?

Hová lett a szokásos McLaren-forma Kanadában?

Autorsport
Nem tudta hozni a szokásos formáját a McLaren Kanadában, de egyelőre nem aggódnak emiatt.

Ha a Kanadai Nagydíjon lépett volna életbe az FIA rugalmas első szárnyakra vonatkozó új technikai direktívája, most mindenki arról találgatna, hogy a McLarent visszavetette a szigorítás, és még fordulhat a kocka a bajnokságban. A szigorítás tényleges bevezetését hozó Spanyol Nagydíjon a wokingiak azonban domináltak, így a montreali visszaesésükre vélhetően máshol kell keresni a magyarázatot, fordulatot emlegetni pedig még korai lenne.

Idén először fordult elő, hogy egyik McLaren-versenyző sem tudott helyet kivívni az első rajtsorba az időmérőn, és idén először láthattunk McLaren-mentes dobogót is. Azonban nemcsak az eredmény, hanem a csapat hétvégén mutatott formája is jelezte, hogy ezúttal valami nem stimmelt a papajás autókkal. A pénteki szabadedzések után Lando Norris az idei leggyengébb nyitónapjuknak minősítette a kanadait, Oscar Piastri pedig kimondottan küszködött. Aztán az időmérőre valamelyest javultak, és harcban voltak a pole pozícióért, de a vasárnapi verseny is azt mutatta, hogy kivételesen nem a címvédő volt a leggyorsabb csapat.

A negyedik helyen befutó Piastri szerint túl későn jött elő a McLaren igazi jó formája.

„A tempónk nem volt nagyszerű az első etapon a közepes gumin. Aztán amikor mindenkinél koptak a gumik, kezdtünk magunkra találni, jók voltunk. De sajnos talán hetven helyett egy százkörös verseny kellett volna ahhoz, hogy kijöjjön ez az előnyünk”

– állapította meg Piastri.

„Időnként gyorsak voltunk, de máskor nem voltunk elég gyorsak. Az egész versenyen nem volt elegendő az előnyünk ahhoz, hogy előzni tudjunk a pályán. És ez kissé frusztráló volt” – tette hozzá.

Oscar Piastri (Fotó: XPB)

Miközben a bajnoki éllovas tehát részben azzal magyarázta a gyengébb formájukat, hogy ezen a pályán nem igazán tudták kijátszani a szokásos ütőkártyájukat jelentő jó gumikezelést, Andrea Stella csapatfőnök más magyarázatot is tudott. Szerinte a montreali pálya egyszerűen nem fekszik az autójuknak.

„Azért szenvedünk kicsit ezen a pályán, mert lassúak a kanyarjai, és sok a fékezés és gyorsítás” – magyarázta még az időmérő edzés után. „Nem töltünk sok időt a kanyar közepén, vagy fékezel, vagy gázt adsz. Ezzel a kettővel az autónk kicsit szenvedett.”

„A csapatunk nagyszerű munkát végzett azzal, hogy az első szabadedzéshez képest javított az autón. Kísérleteztünk a beállításokkal, és volt, ami bevált, ezért az időmérőn erre alapoztunk az autóval. Az időmérőn összességében harcban voltunk a pole pozícióért. A lassú kanyarok, a fékezés és gyorsítás, valamint a kerékvetőzés és a buckák miatt nem boldogult olyan jól az autónk.”

A McLaren tehát reméli, hogy a mostani egy egyszeri megingás volt. Piastri szerint azért van mit tanulniuk ebből a hétvégéből is. „A csapat szerintem tudta, hogy ez nehéz lesz, és jobbnak kell lennünk. Van min dolgoznunk tehát, hiszen nem jó, hogy lemaradtunk a dobogóról. A Mercedes viszont már tavaly is erős volt itt, és úgy érzem, már tavaly is ilyen eredményt kellett volna elérniük. Meglátjuk. Én hosszabb távon továbbra is hiszek a csapatunkban” – jelentette ki a 22 pontos előnnyel vezető Piastri.

Ami a szárnyas szigorítást illeti, Barcelona után többen mondták, hogy érdemes még várni pár versenyt, hogy láthatóvá váljon a hatása. A Red Bullnál az eddig teljesített két, egymással ellentétes képet mutató verseny után nem mertek még ítéletet hirdetni.

„Több verseny kell és több pálya ahhoz, hogy ezt lássuk. A McLarennek ez volt az első versenye dobogó nélkül, és az ilyen napokat ki kell használni a pontszerzésre”

– mondta Christian Horner, amikor arról kérdezték, szerinte megzavarhatta-e a McLarent a szárnyak terén bevezetett szigorítás.

Hozzátette, noha a bajnoki hátrányuk még mindig nagy, nem adják fel. „Még mindig jelentős a pontkülönbség közöttünk, de nem fogjuk feladni. Még az év felénél sem járunk, sok verseny jön még, sprintfutamok is lesznek, és ha sikerülne faragnunk a hátrányból, és az autónk teljesítménye is javulna, akkor nem szabad feladni.”

Borítókép: Oscar Piastri (Fotó: XPB)

További tartalmak