A Forma–1 kereskedelmi jogait 2017-ben felvásárló Liberty Media a múlt évben jelentette be, hogy többségi tulajdont kíván vásárolni a MotoGP-sorozatban is. A kétségek már a bejelentés előtt megfogalmazódtak: nem összeférhetetlenség-e, hogy az amerikai médiavállalkozás a formaautózás után a motorozás csúcskategóriájára is ráteszi a kezét, és ezzel amolyan monopol helyzetbe kerül a tévés közvetítési jogok eladása terén?
Az Európai Unió éppen emiatt indított hivatalos vizsgálatot a Liberty ellen, ám úgy tűnik, az amerikaiaknak nincs már okuk aggódni. A MotoGP hétfőn hivatalosan bejelentette, hogy az Európai Bizottság „feltétel nélkül jóváhagyta” a tranzakciót.
„Az ügyletet ezzel legkésőbb 2025. július 3-áig lezárják, ami egy új korszak előtt nyitja ki az ajtót a sport számára”
– közölte a MotoGP.
A Liberty Media a kereskedelmi jogok 84%-át veszi át az 1998 óta tulajdonosként működő Dornától. A cég 16%-os résztulajdonnal fog rendelkezni ezek után, az ügyvezető igazgató, Carmelo Ezpelata viszont továbbra is az elnökség tagja marad.
European Commission approves Liberty Media’s acquisition of MotoGP™
Read more here: https://t.co/LYGQK0f6kr pic.twitter.com/IITlM90mAi
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 23, 2025
„Az Európai Bizottság mai jóváhagyása megteremti az utolsó feltételt ahhoz, hogy Liberty felvásárolja MotoGP-t. Örülünk, hogy együttműködésre léphetünk Carmelóval és az ő kiváló vezetőcsapatával” – közölte Derek Chang, a Liberty Media elnök-vezérigazgatója.
„A MotoGP egy rendkívül vonzó sport, hihetetlen versenyekkel, szenvedélyes szurkolóbázissal és erős pénzügyi helyzettel. Hisszük, hogy a sportban és a márkában nagy fejlődési potenciál rejlik, és szeretnénk kihasználni ezt az alap szurkolóbázissal való kapcsolat elmélyítésével és a nemzetközi közönség kiszélesítésével.”
Hogy mi várható a Liberty irányítása alatt, arról az F1 elmúlt 8 éve fest képet. A Forma–1 átvétele után a médiacég igazi szórakoztatóipari termékké gyúrta a sorozatot, átformálták az F1-es márka arculatát, erősítették a közösségi médiás jelenlétet, megtalálták az amerikai (és ázsiai) közönség felé vezető utat, és populáris kultúra felé terelték a sportágat, megszólítva az autóversenyzés iránt kevésbé érdeklődő rétegeket is, például a Netflix Drive To Survive című sorozata és a héten debütáló új F1-es mozifilm révén, vagy akár a sport szabályainak alakításával (ld. sprintfutamok).

Carmelo Ezpelata izgatottan várja a Libertyvel való együttműködést. „Nagyon boldogok vagyunk, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta a tranzakciót. Ez egy fontos mérföldkő, annak megerősítése, hogy a MotoGP előtt még szebb jövő áll” – mondta Ezpelata. „A MotoGP a földkerekség egyik legizgalmasabb sportja, és szeretnénk felgyorsítani a sport növekedését, valamint még szélesebb körű szurkolóközönséget elérni a világban. A Liberty a létező legjobb partner a sportunk és a MotoGP-közösség számára. Szeretnénk értéket teremteni a szurkolóink, a kereskedelmi partnereink és a résztvevők számára.”