Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Jóváhagyta az EU: a Forma–1 tulajdonosa most már valóban átveheti a MotoGP-t

Jóváhagyta az EU: a Forma–1 tulajdonosa most már valóban átveheti a MotoGP-t

MotoGP
Elhárult a nagy akadály a Liberty Media elől: az Európai Unió feltétel nélkül jóváhagyta, hogy felvásárolják a MotoGP-t, így a négykerekűek után a kétkerekű versenyzés királykategóriája is az amerikaiak kezében.

A Forma–1 kereskedelmi jogait 2017-ben felvásárló Liberty Media a múlt évben jelentette be, hogy többségi tulajdont kíván vásárolni a MotoGP-sorozatban is. A kétségek már a bejelentés előtt megfogalmazódtak: nem összeférhetetlenség-e, hogy az amerikai médiavállalkozás a formaautózás után a motorozás csúcskategóriájára is ráteszi a kezét, és ezzel amolyan monopol helyzetbe kerül a tévés közvetítési jogok eladása terén?

Az Európai Unió éppen emiatt indított hivatalos vizsgálatot a Liberty ellen, ám úgy tűnik, az amerikaiaknak nincs már okuk aggódni. A MotoGP hétfőn hivatalosan bejelentette, hogy az Európai Bizottság „feltétel nélkül jóváhagyta” a tranzakciót.

„Az ügyletet ezzel legkésőbb 2025. július 3-áig lezárják, ami egy új korszak előtt nyitja ki az ajtót a sport számára”

– közölte a MotoGP.

A Liberty Media a kereskedelmi jogok 84%-át veszi át az 1998 óta tulajdonosként működő Dornától. A cég 16%-os résztulajdonnal fog rendelkezni ezek után, az ügyvezető igazgató, Carmelo Ezpelata viszont továbbra is az elnökség tagja marad.

„Az Európai Bizottság mai jóváhagyása megteremti az utolsó feltételt ahhoz, hogy Liberty felvásárolja MotoGP-t. Örülünk, hogy együttműködésre léphetünk Carmelóval és az ő kiváló vezetőcsapatával” – közölte Derek Chang, a Liberty Media elnök-vezérigazgatója.

„A MotoGP egy rendkívül vonzó sport, hihetetlen versenyekkel, szenvedélyes szurkolóbázissal és erős pénzügyi helyzettel. Hisszük, hogy a sportban és a márkában nagy fejlődési potenciál rejlik, és szeretnénk kihasználni ezt az alap szurkolóbázissal való kapcsolat elmélyítésével és a nemzetközi közönség kiszélesítésével.”

Hogy mi várható a Liberty irányítása alatt, arról az F1 elmúlt 8 éve fest képet. A Forma–1 átvétele után a médiacég igazi szórakoztatóipari termékké gyúrta a sorozatot, átformálták az F1-es márka arculatát, erősítették a közösségi médiás jelenlétet, megtalálták az amerikai (és ázsiai) közönség felé vezető utat, és populáris kultúra felé terelték a sportágat, megszólítva az autóversenyzés iránt kevésbé érdeklődő rétegeket is, például a Netflix Drive To Survive című sorozata és a héten debütáló új F1-es mozifilm révén, vagy akár a sport szabályainak alakításával (ld. sprintfutamok).

Marc Márquez a MotoGP mugellói versenyén (Fotó: EPA/CLAUDIO GIOVANNINI)

Carmelo Ezpelata izgatottan várja a Libertyvel való együttműködést. „Nagyon boldogok vagyunk, hogy az Európai Bizottság jóváhagyta a tranzakciót. Ez egy fontos mérföldkő, annak megerősítése, hogy a MotoGP előtt még szebb jövő áll” – mondta Ezpelata. „A MotoGP a földkerekség egyik legizgalmasabb sportja, és szeretnénk felgyorsítani a sport növekedését, valamint még szélesebb körű szurkolóközönséget elérni a világban. A Liberty a létező legjobb partner a sportunk és a MotoGP-közösség számára. Szeretnénk értéket teremteni a szurkolóink, a kereskedelmi partnereink és a résztvevők számára.”

Borítókép: Valentino Rossi és Lewis Hamilton (Kép: Yamaha MotoGP)

További tartalmak