Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Két nagy fejlesztéssel mentené évét a Ferrari

Két nagy fejlesztéssel mentené évét a Ferrari

Autoracer
Olasz sajtóhírek szerint a Ferrari új padlólemezt vet be a hétvégi Osztrák Nagydíjon, majd Silverstone-ban is módosítja autóját annak érdekében, hogy „megmentse” a 2025-ös szezont, ami a vártnál gyengébben indult a csapat számára.

Miután tavaly egészen a szezonzáróig harcban volt a konstruktőri címért és az utolsó fordulók során rendre közeledett a McLarenhez, a Ferrari bizakodva várta a 2025-ös évet, a kezdés azonban kiábrándító volt a csapat számára.

Az első tíz forduló során nagydíjgyőzelmet egyszer sem ünnepeltek, Lewis Hamilton viszont nyert egy sprintversenyt még Kínában a szezon elején. A csapattárs, Charles Leclerc – aki egész évben magabiztosabbnak tűnik – háromszor állt dobogón vasárnap; legjobb eredménye egy második helyezés hazai versenyéről, a Monacói Nagydíjról.

A csapat most harmadik a bajnoki tabellán, szoros küzdelemben a Mercedesszel. A McLaren viszont toronymagasan vezet előtte. A döcögős kezdésre természetesen fejlesztésekkel szeretnének reagálni, még mielőtt leállítják a 2025-ös projektet és átállnak 2026-ra.

Lewis Hamilton (Fotó: Alberto Vimercati DPPI)

Arról, hogy az újítások hamarosan debütálnak, több lap is cikkezett már, az Autoracer viszont most egy konkrét időtervet is közölt. A megbízható olasz lap szerint az első csomag a Red Bull Ringen érkezik és középpontjában egy új padlólemez áll. A cikk erre „jelentős változtatásként” hivatkozik és megjegyzi, a cél az autó következetlen viselkedésének orvoslása lesz vele.

Egy héttel később, Silverstone-ban egy új hátsó felfüggesztés is érkezik, ami „sorsdöntő” lesz: az ausztriai csomaggal kapcsolatban nem elvárás, hogy azonnali, jelentős fordulatot hozzon, a silverstone-i viszont „meghatározó” lesz számukra. Azzal akarják „menteni az évet.”

Ami az ütemtervet illeti, az Autoracer úgy tudja, a fejlesztések már korábban elkészültek, a Ferrari azonban nem akarta Monte-Carlóban bevetni őket, ahol egy-egy baleset azonnal leírhatja azokat, a helyszín pedig igencsak veszélyes ilyen szempontból. Kanada logisztikai okok miatt esett ki, így esett a választás Ausztriára és Nagy-Britanniára.

A cikk kiemeli, az új technikai vezető, Loic Serra keményen dolgozott a fejlesztéseken és egy „új irány meghatározásán” ami bár „konzervatívabb, de funkcionálisabb.” A fejlesztések állítólag a csapatvezető, Frédéric Vasseur jövője szempontjából is meghatározóak lehetnek.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)
Borítókép: Lewis Hamilton (Fotó: XPB)

További tartalmak