A fordított rajtrácsos szabály értelmében a legkedvezőbb pozícióból Tasanapol Inthraphuvasak várta a hétvége első futamának a rajtját. Mellőle Christian Ho vágott neki a futamnak.
A második rajtsort Noel León és Théophile Nael alkotta, a harmadikat pedig Laurens van Hoepen és Martinius Stenshorne kettőse. A hetedik helyről Charlie Wurz indult, a nyolcadikról pedig a bajnoki tabellán második Tim Tramnitz.
Őt Mari Boya követte, majd a listavezető Rafael Camara jött. A rajtelsőséget megszerző Nikola Colov a tizenkettedik rajtkockára állhatott fel, Ugo Ugochukwu mellé.
Noha Ho magabiztosan rugaszkodott el, Inthraphuvasak megőrizte az elsőséget a rajtnál, a szingapúrinak pedig az első kanyar után már inkább hátra kellett figyelnie, Nael ugyanis gyorsan támadásba lendült.
És a fiatal francia át is vette a második helyet, sőt, hamar utolérte az élen álló Inthraphuvasakot is, egy biztonsági autós fázis miatt azonban vissza kellett vennie a tempóból.
Erre Brando Badoer és Colov ütközése miatt volt szükség: koccanásuk után a bolgár bár visszaesett a mezőny legvégére, folytatni tudta a versenyt, riválisnak autója viszont a kavicságyban ragadt.
Az SC mögött tehát Inthraphuvasak, Nael, Ho volt a sorrend a rajt utáni átrendezősnek köszönhetően, majd Stenshorne, van Hoepen, Leon, Boya és Tramnitz volt a sorrend.
Nael az újraindítás után árnyékként tapadt az éllovasra, miközben Stenshorne egy agresszív manőverre átvette a harmadik helyet Hótól. A következő körben Nael is elszánta magát és át is vette a vezetést Inthraphuvasaktól, akit Stenshorne is gyorsan utolért.
Nael előzése vita tárgyát képzete, a francia ugyanis a pálya kiszélesítésével jutott előnyhöz, ő viszont érezhette úgy, ellenfele nem adott neki elég helyet – a levegőben lógott tehát a pozíciócsere és egy esetleges büntetés is.
A tizedik körben aztán a csapat, annak érdekében, hogy a büntetést elkerülje, az elsőség visszaadására kérte Naelt, aki el is engedte thai riválisát, így változott újra a vezető személye.
Mivel Inthraphuvasak már korábban tempót veszített, küszködött a gumikkal, az élen továbbra is szoros maradt a helyzet: Nael tapadt a Campos versenyzőjére és Stenshorne is „játékban” volt a fiatal francia mögött, szintén minimális hátránnyal.
A tizenkettedik körben újabb kemény manővert láthattunk, Camara vetődött be bajnoki riválisa, Tramnitz mellé, akinek még a pályát is el kellett hagynia ennek hatására – emiatt Wurzcal szemben is pozíciót veszített és kiszorult a pontzónából.
A hajrára az élen változott a versenyzők közötti dinamika, Inthraphuvasak ugyanis visszanyerte jó tempóját és két másodpercesre növelte előnyét Naellel szemben, akinek most már egyértelműen hátra kellett figyelnie, Stenshorne-re.
Sokáig viszont tudta tartani a McLaren védencét, aki már az első támadást sikerre vitte, megszerezve ezzel a második helyet. Eközben Ho is pozíciókat veszített: van Hoepen és Boya is megelőzte őt.
Nael az utolsó körökben tovább lassult, van Hoepen és Boya is utolérte őt, a kialakult helyzetet pedig a spanyol használta ki legjobban, aki mindkét riválisát maga mögé utasította – egyetlen megmozdulással.
Stenshorne eközben fokozatosan csökkentette lemaradását Inthraphuvasakkal szemben, a thai azonban beosztotta előnyét és megszerezte F3-as pályafutása első futamgyőzelmét. Stenshorne idei negyedik dobogóját ünnepelte, másodikként, a harmadik pozíció pedig a lesipuskás Boyáé lett.
Nael negyedikként ért célba, a van Hoepennel folytatott csatája során viszont kiszélesítette a pályát, ezért 10 másodperces büntetéssel sújtották, így végül csak hetedik lett az eredménylistán.
Ezzel a büntetéssel van Hoepen a negyedik helyre lépett elé, Ugochukwu lett az ötödik, Ho pedig a hatodik. Pontot León, a bajnoki előnyét minimálisan növelő Camara és Wurz gyűjtött még a versenyen.
A silverstone-i program az F1-esek utolsó szabadedzésével folytatódik, amit 12:25-ös műsorkezdéssel az M4 Sport élőben közvetít. Ezt a Forma–2-es sprint követi, amit 14:10-től követnek figyelemmel nézőink.