Csak a boxfalról figyelte Cunoda Juki a Brit Nagydíj első szabadedzését, az autójában ugyanis egy 17 éves svéd-brit tehetség, Arvid Lindblad ült. A Forma–2-es versenyző talán nem produkált annyira figyelemfelkeltő bemutatkozást, mint egy héttel korábban a McLarennél Alex Dunne, de a teljesítményével így is sikerült kivívnia a Red Bull elismerését.
Lindblad a leggyorsabb körén 0,526 másodperccel maradt el Max Verstappentől, ami 0,140 másodperccel kisebb differencia, mint amit a címvédő és Cunoda között a második szabadedzésen mértek.
Ez az összevetés persze nem feltétlenül igazságos, hiszen lehettek és jó eséllyel voltak különbségek Lindblad és Cunoda programja között. Voltak arra utaló jelek, hogy a fiatal újonc valamivel nagyobb teljesítménnyel körözött az első edzésen, mint Verstappen, Cunodáék ráadásul délután különböző hátsó szárnykonfigurációkat is összevetettek (a japán nagyobb leszorítóerővel ment).
Ám bármennyire is torzíthatta a képet pár tényező, Lindblad annyira volt jó, hogy Christian Horner csapatfőnök dicsérje őt.
„Kiváló munkát végzett. Nagy tehetség. Csak tizenhét éves. Az autót még nem vezette korábban, hazai közönség előtt ment, nehéz pályán. Jó visszajelzéseket adott, nyugodt volt, és jól alkalmazkodott. Egyértelműen szép jövő áll előtte”
– állapította meg Horner.
Lindbladon az edzés alatt érezhető volt, amit utólag mondott a szemléletmódjáról. „Ezek az az autók annyira gyorsak, főleg ahhoz képest, amihez szoktam, hogy a mentális határom az autó határa alatt van. Emiatt valójában úgy vágtam neki az edzésnek, hogy próbáltam nyomni, tudva, hogy mindig az autó határa alatt fogok maradni.”

Lindblad elsőre 1,8 másodperccel volt lassabb Verstappennél a közepes gumin, de hamar javított 6 tizedet. Ahogy a világbajnok, úgy ő is panaszkodott az autó elejére, és később annak megerősítését kérte. A rádión többször érdeklődött a Verstappennel szembeni különbségről, és hogy hol veszít sok időt hozzá képest. A gyors kanyarokban először bizonytalan volt, de fokozatosan gyorsult. A közepes gumin 0,7 másodperc volt közöttük, aztán a lágy gumis első menetek után 0,4. Míg Verstappennek ezt követően sikerült javítania másodszorra, Lindblad 0,3-del elmaradt a legjobb idejétől. A Copse-ig csak egy tizedre volt Verstappentől, aztán fokozatosan távolodott tőle, és a kör végére mintha a gumikat is túlhasználta volna.
Az edzés végén elégedetten szállt ki az autóból, de jelezte, máris szívesen visszaülne bele. „Elképesztő volt! Nagyon hálás vagyok a Red Bullnak ezért a lehetőségért! Otthonosan éreztem magam az autóban, a tempó rendben volt. Pár további körrel mindenképpen tudtam volna gyorsabb is lenni, de tekintve, hogy most először vezettem az autót, és hogy nagyon keveset mentem még F1-es autóval, valamint hogy ezen a hétvégén az F1 tizenhárom-tizennégy másodperccel gyorsabb az F1-es kör az F2-esnél, vagyis hatalmas az ugrás, egészen elégedett vagyok a mai teljesítményemmel” – mondta Lindblad.
„Miután véget ért az edzés, csak még egy menetet akartam! Főleg úgy, hogy utána a Forma–2-ben kellett mennem, ami sokkal lassabb és rosszabb volt. De ez olyan pillanat, amilyet nem sokan kapnak meg.”
„F1-es autót vezethettem, és nagyon hálás vagyok a lehetőségért. Most keményen dolgozom, hogy jó munkát végezzek a Forma–2-ben, hogy hamarosan teljes állású versenyző lehessek”
– tette egyértelművé a céljait.
Hogy lesz-e, az érdekes kérdés. Ha igen, vélhetően a Racing Bulls kínálhat debütálási lehetőséget számára 2026-ban. Ehhez azonban előtte még tisztázni kell Cunoda Juki, Isack Hadjar és Liam Lawson jövőjét, és talán Max Verstappenét is.

Horner egyvalamiben biztos: Lindblad az első csapatuknál aligha kap ülést újoncként. „Nos, nagyon szokatlan lenne, ha egy versenyző a Red Bull Racingnél kezdené a Forma–1-es pályafutását. A Racing Bulls a múltban a többi fiúval is jó munkát végzett, fiatal tehetségeket képeznek. Ez a filozófiánk: fiatal tehetségeket képzünk. Liam és Isack jól teljesít. Arvid szerintem nagyon jól helyt állt az autónkkal. Egy nagy nyomással járó helyzetben, hiszen először ült az autóban, egy nehéz pályán. Szerintem nagyon jól teljesített” – mondta a csapatfőnök.
Úgy hírlik, ő a Red Bull-tehetségek közül Lindbladban látja a legtöbb fantáziát. Az sem véletlen, hogy a mostani szabadedzés miatt a Red Bull kérvényezte az FIA-tól, hogy előlegezze meg az F1-es vezetői engedélyt a 18-at még be sem töltő Lindbladnak. Horner pénteken utalt rá, hogy már gondolnak a távolabbi jövőre és a következő korszakuk megalapozására. És világos, hogy Lindblad ezen útkeresés részét képezi.