Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

„Sz** vagyok!” – Leclerc magára dühös, de elárulta, van a háttérben még valami

„Sz** vagyok!” – Leclerc magára dühös, de elárulta, van a háttérben még valami

Boxutca, Sky Sports
Charles Leclerc úgy érzi, a Ferrari bizonyos sajátossága hatástalanítja az időmérős erősségét. A házon belüli vereségért magát hibáztatja, de van itt a háttérben még valami.

A szabadedzéseken nyújtott teljesítményük alapján úgy tűnt, a Ferrari a pole pozícióért küzdhet a Brit Nagydíj időmérő edzésén. Ha nincs a hibája az utolsó két kanyarban, Lewis Hamilton oda is kerülhetett volna az első sorba Max Verstappen mellé, csapattársa, Charles Leclerc kezéből viszont mintha kicsúszott volna az irányítás.

A Q1-ben még ő volt a gyorsabb ferraris, igaz, a vörös autók akkor nem remekeltek a hűvösebb aszfalton és enyhén szemerkélő esőben. Aztán a Q2-ben és a Q3-ban már egyértelmű hátrányban volt Hamiltonnal szemben, és hogy végül egyazon sorba kerültek, az sem rajta, hanem a hibázó briten múlt inkább. Leclerc-nek végül a 6. rajtkocka jutott, amit Verstappennel szemben 0,229 másodperces hátránnyal szerzett meg. Csapattársától mindössze 0,026 másodperc választotta el.

„Ki******ul sz** vagyok! Az vagyok!”

– dühöngött a leintés után Leclerc a csapatrádióban.

Hogy miért szidta így magát, arra az M4 Sport riporterének, Ujvári Máténak adott magyarázatot, felfedve, hogy időmérős nehézségek hátráltatják már egy ideje. „Nagyon csalódott vagyok. Főleg magam miatt. Idén úgy érzem, nem végzek jó munkát az időmérőn. Jó munkát végzek, de nem nagyszerűt.”

„Az időmérő az egyik erősségem, többet várok magamtól, és nagyon bosszant, hogy nem találom az érzést, és hogy van pár gondunk az autóval, amit próbálunk orvosolni az időmérőn bizonyos pályákon. Ezúttal elég sokszor volt ilyen gond bizonyos kanyarokban. Ez nehézzé teszi az autó vezetését. Viszont ez nem kifogás. Sosem könnyű, és jobb munkát kellett volna végeznem”

– mondta a monacói csalódottan.

Kérdésünkre, van-e módszer e probléma kezelésére, elmondta: „Várunk a fejlesztésekre, mert ez egy nagyon speciális gond. Nem emiatt hibáztam az utolsó kanyarokban, annak semmi köze hozzá. A gyors kanyarokban van inkább problémánk. Ez nagyon nehézzé teszi.”

Charles Leclerc

„Nagyon bosszantó. De néha így megy ez. Vissza kell szereznem a jó érzést. Erre törekszem versenyről versenyre. Kell egy kis segítség is, hogy megszabaduljunk ezektől a gondoktól. Az időmérőn, főleg a Q2-ben és a Q3-ban, amikor igazán nyomni kezdjük, elkezdünk küszködni valami nagyon speciális dologgal, ami nehezíti a dolgunkat versenyzőként. Remélem, találunk megoldást erre.”

Leclerc a brit Sky Sportsnak önkritikusan nyilatkozott.

„Nem voltam elég jó. Sajnos az időmérők többségén után azt mondogatom, hogy ’mi lett volna, ha’, de végső soron ha nem végzem el a munkát az autóban és nem rakom össze a legjobb kanyarjaimat, akkor a hatodik helyen kötök ki ahelyett, hogy az első sorban lennék. Csakis magamat hibáztathatom.”

„Csalódott vagyok, mert az időmérők alapvetően az erősségemet jelentik, és bár egy ideje jól teljesítek a versenyeken, az időmérőkön viszont hiányzik valami. Vannak bizonyos gondjaink az autóval, amiket el kell fogadnunk, de ezt nem használom kifogásként” – magyarázta.

Charles Leclerc (Fotó: XPB)

Tekintve, hogy az időmérővel a hétvége nehezebb részét már letudták, Leclerc lehetne akár bizakodó is a folytatás kapcsán. Ez viszont a hatodik rajtkockából kissé nehezére esik… „Azért sajnos szeretnék javítani az időmérős tempómon, mert ha a hatodik helyről rajtolok, nehéz lesz szabad utat találni. De mindent meg fogok tenni.”

„Nyomi akarjuk, az biztos. Meglátjuk, meddig jutunk. A versenytempónk szerintem erős. De szabad levegőben erős. És amikor a hatodik helyről rajtolsz, az megnehezíti. Remélem, a lehető leghamarabb tiszta lesz előttünk az út, és tehetünk valamit” – mondta Leclerc.

Borítókép: Charles Leclerc

További tartalmak