Az első szabadedzéstől egészen az időmérőig úgy tűnt, a Racing Bulls lehet a középmezőny meghatározó csapata Silverstone-ban: a gyakorlásokon Isack Hadjar és Liam Lawson is rendre a legjobb tíz között végzett.
Maga a csapat is bizakodó volt, Lawson például kijelentette, az időmérőn az utolsó szakasz lesz a cél, és ezt a célt el is kell érniük, amennyiben tartják formájukat. Ez végül nem sikerült: Lawson már a Q1-ben búcsúzott, miután hibázott utolsó gyors körén, Hadjar pedig az első akadályt ugyan még sikeresen vette, de a második szakaszában búcsúzott.
Ami a folytatást illeti, az időmérővel csalódott istálló a szabadedzéseken látott, biztató versenytempóban bízik a vasárnapi nagydíj kapcsán. A cél tehát a felzárkózás és az, hogy a szombati baki ellenére is pontokkal távozzanak.

„Csalódást keltő időmérő volt” – mondott ítéletet a tizenharmadikként végző Hadjar. „Egész hétvégén remek autónk volt, de most hamar elértük a határait, a többiek pedig javultak. Úgy éreztem, a határon vagyunk. Egy körön küszködtünk és a futam is nehéz lesz, de minden bele fogunk adni, hogy szerezzünk pár pontot.”
„A Q1-es kiesés frusztráló, mert az autónk egész hétvégén jó volt” – mondta Lawson. „Sajnos a hűvösebb időben nem tudtuk jól felmelegíteni a gumikat, nem volt jó a tapadásom. Ebből a helyzetből alternatív taktikával kell próbálkozni. A futamon bármi megtörténhet és az időjárás is kiszámíthatatlan. Nehéz futam lesz, de mindent beleadunk.”
„A pénteki edzések után úgy éreztük, erős pozícióban vagyunk” – fogalmazott a műszaki igazgató, Tim Goss. „Éjszaka több apróbb módosítást is végrehajtottunk, hogy alkalmazkodjunk a szeles időjáráshoz és a pályahőmérséklethez.”
„Ezek összességében hatásosak voltak, végül nehezen tudtuk teljesíteni az időmérőre kitűzött célokat. Liam autójának hiányzott a tapadása, főleg a harmadik szektorban. Lemaradtunk a Q2-ről. Isack kényelmesen tovább jutott, de a Q2-ben ő sem tudott eleget kihozni az autóból. A gumikopásunk jó volt, szóval bízom benne, hogy eljutunk a pontokig” – tette hozzá.