Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

F2: Crawford nyerte az esős főfutamot Silverstone-ban

F2: Crawford nyerte az esős főfutamot Silverstone-ban

Boxutca
A remekül rajtoló, majd végig higgadtan versenyző Jak Crawford nyerte a Forma–2-es főversenyt Silverstone-ban. Alexander Dunne ért célba másodikként, aki az amerikaihoz hasonlóan nagy lépést tett a bajnoki listavezető irányába. A dobogó legalsó fokára a látványos zárkózást produkáló Luke Browning állhatott fel.

Azt követően, hogy az F3-asok versenyét a heves esőzés miatt piros zászlóval megszakították (majd újra sem indították már), a Forma–2-es futam előtt is az időjárásé volt a főszerep.

A rajtot a körülmények miatt halasztották, az pedig, hogy a futam vizes pályán startol, ennek ellenére is biztos volt. Még úgy is, hogy az F3-as piros zászlós időszak után a „legrosszabb” viszonyokon már túl voltak a helyszínen.

A rajtot a Williams juniorja, Victor Martins várta a legkedvezőbb pozícióból, mellé pedig Alexander Dunne állhatott fel, aki az előző két nullás futamnak köszönhetően „csak” a bajnoki tabella negyedik helyén állt a kezdéskor.

A második rajtsort a bajnoki harmadik, Jak Crawford és a sprinten dobogóra álló Roman Stanek alkotta, a harmadikat pedig Sebastián Montoya és Joshua Dürksen.

A bajnoki listavezető, Richard Verschoor a hetedik helyről indult. Mellőle Dino Beganovic vágott neki futamnak, az első tízből pedig Kush Maini valamint a sprint győztese, az első F2-es sikerét tegnap ünneplő Leonardo Fornaroli.

A rajtot Crawford kapta el a legjobban, aki Dunne-t és Martinst is maga mögé utasította és átvette a vezetést a versenyen.

Dunne második, Martins harmadik volt, negyedikként Stanek fordult az első kör végén, majd Dürksen, Montoya, Verschoor, Arivd Lindblad, Luke Browning és Beganovic volt a sorrend a pontszerzők között.

Crawford az első körökben magabiztos tempót diktált és előnyét gyorsan másodperc felettire növelte Dunne-nal szemben, aki pedig gyorsan faképnél hagyta Martinst: a negyedik körben már három másodperccel vezetett előtte.

A verseny elején Browning is nagyon jó tempót diktált, hamar maga mögé utasította Lindbladot, Verschoort és Montoyát is – az ötödik körben már a hatodik helyen haladt.

A brit nyomában Beganovic is hasonló felzárkózást produkált: ő is folyamatosan nyerte az egyre jobb pontszerző pozíciókat.

Alexander Dunne (Fotó: XPB)

Browning tempója a következő körökben sem változott, a Williams védence Staneket és Dürksent is maga mögé utasította, így a tizenkettedik körben ő már a negyedik helyen haladt. Staneket Beganovic is legyűrte, Dürksennel viszont meggyűlt a baja.

Browning a tizennyolcadik körben már dobogós volt, megelőzte ugyanis Martinst is. Innen viszont egy roppant nehéz kihívás állt előtte biztonsági autós fázis nélkül, Dunne ugyanis hét, az élen magabiztosan haladó Crawford pedig nyolc másodperccel vezetett előtte.

Ez a különbség az utolsó körökben csökkent, a brit mindent megtett érte, hogy beérje ellenfeleit, akik között egyébként a hajrához közeledve szintén egyre kisebb volt az időkülönbség.

A pálya eközben folyamatosan száradt, a verseny végére már láthatóvá váltak a száraz ívek és egyre több csapatnál merülhetett fel a száraz abroncsokra váltás gondolata. Ezt először Gabriele Miní vállalta be, ő volt tehát a „kísérleti ló” a többiek számára.

Miní „kísérletét” befolyásolta egy koccanás Oliver Goethével a kerékcsere utáni első körben, futama pedig röviddel ezt követően véget is ért.

Dunne a huszonharmadik körben indított először támadást Crawford ellen, akinek előnyét addigra teljesen lecsökkentette. Kettejük közül először Crawford állt ki a kötelező kerékcserére (ezt a mezőny az utolsó körökre hagyta), ezzel pedig nagyot nyert, Dunne ugyanis időt veszített a pályán a csapattárs, Amaury Cordeel mögött egy virtuális biztonsági autós fázis alatt.

Ezt Stanek kiesése miatt rendelték el, a huszonhatodik körre pedig pályára küldték az „igazi” biztonsági autót is, a mezőny tehát összerázódott az utolsó körökre. Ezzel tehát lenullázódott Crawford előnye, és az addig remek tempót diktáló Browning is játékba került.

Idő viszont nagyon kevés maradt, a mezőnynek két kör állt a rendelkezésére a biztonsági autó távozása után. Ezt a sprintet pedig csak tovább fűszerezte, hogy a pálya egyes részein ismét eleredt az eső…

Crawford remekül kapta el az újraindítás pillanatát és gyorsan lélegzetvételnyi előnyre tett szert. A nagy vesztese Dürksen volt a kezdésnek: a paraguay megpördült a célegyenesben és értékes pozíciókat veszített.

Sérült hátsó szárnya miatt Martins is visszaesett, majd az utolsó kör előtt a boxba is kiállt, neki is elszálltak tehát a pontszerzési esélyei. Fornaroli eközben több helyezést is nyert: az olasz a hatodik helyre jött fel.

Dürksen kiesésével eldőlt az is, hogy a kétkörös sprintből csupán fél jutott a mezőnynek, újra beküldték ugyanis a biztonsági autót, az SC fázis pedig egészen a befutóig kitartott.

Crawford „hozta tehát haza” győztesként az autót, ezzel pedig a bajnoki tabellán is nagy lépést tett Verschoor felé. Eredménye azonban még vizsgálat alatt áll, kiállásának szabályossága és érvényessége miatt, pont akkor váltott ugyanis sárgára a boxutca lámpája, amikor ő már megkezdte a bejárat felé tartott…

Dunne ért célba másodikként, aki szintén fontos pontokat hozott a rutinos hollandot. Browning nagy felzárkózása egy harmadik pozíciót ért. Beganovic negyedik, Montoya ötödik lett, Fornaroli hatodikként zárt a brit hétvégét, pontot pedig Verschoor, Lindblad, Josep Maria Martí és Rafael Villagómez gyűjtött még a futamon.

Silverstone-ban most a hétvége csúcsprogramja következik – maga a nagydíj. A verseny magyar idő szerint 16 órakor startol, az M4 Sport felvezető műsorát pedig 15:25-ről tekinthetik meg. Előtte 15 órától a pilótaparádét is műsorra tűzzük.

Borítókép: Jak Crawford (Fotó: XPB)

További tartalmak