Az ötödik helyről indult, a 4. helyen ért célba, és ezzel beállította az ausztriai legjobb idei eredményét. Ha csak innen nézzük, sikeres délután van Lewis Hamilton mögött Silverstone-ban. Ha hozzátesszük, hogy a két McLaren mellett egy Sauber, Nico Hülkenberg is túl nagy falatnak bizonyult számára, hogy a verseny során számos alkalommal elhagyta a pályát, vagy hogy bizonyos taktikai lépésekkel is sok időt tékozoltak el, már érthető, miért szállt ki elégedetlenül az autójából a hétszeres világbajnok.
„A legtrükkösebb, a legnehezebb verseny volt ilyen körülmények között. Ez a legnehezebben vezethető autó az esőben! Hű!”
– szörnyülködött Hamilton az M4 Sport kamerája előtt a futam után.
Az interjúi során nem győzte sorolni, mi mindennel nem volt elégedett ezen a délutánon. Elsőként a Ferrari taktikáját említette. Nem tetszett neki, hogy rossz ütemben váltottak gumit az első alkalommal. „Úgy vélem, a stratégiával veszítettünk időt és rengeteg helyezést. Nem igazán értem, hogyan voltam negyedik, és hogyan tértem vissza nyolcadikként. Ez nagyon megnehezítette az életem. Beragadtam három autó mögé hosszú időre. Aztán korán kiálltam, remélve, hogy nagy elévágást hajthatok végre, de… Jézusom! Annyira nehéz ezzel az autóval! Egyáltalán nem szereti ezeket a körülményeket.”

Ezzel át is tért a másik problémára, a Ferrarira.
„Ez a legrosszabb érzés. Ahogy ott ülsz, és nem vagy benne biztos, hogy hagyatkozhatsz a hátuljára, és amikor az folyamatosan csúszkál, akkor egyszerűen nincs önbizalmad. A cél, hogy az autóban felépítsd az önbizalmad, és egyre gyorsabb légy. Itt viszont építesz egy falat, ledől, felépíted, ledől. Amikor nem tudod felépíteni ezt az önbizalmat, semmire se mész, a senki földjén vagy. Ilyen érzés volt a verseny nagy része”
– magyarázta a Sky Sportsnak Hamilton.
Ennek kapcsán meg is jegyezte, a Ferrarinak ideje gyökeres változtatásokat végrehajtania. „Sok mindent ki kell találnunk, hogyan javíthatnánk. Az autó alapjai azok, amik. A jó hír ebben az, hogy legalább tudom, mit nem akarok a jövő évi autótól. Remélhetőleg megszabadulhatunk a rossz részektől, és megtarthatjuk a jókat.”
A nehezen vezethető autó számos hibához vezetett. „Egyáltalán nem vagyok elégedett. Nagyon sok volt a hiba. Kicsúszás a kilencesben, a tizenegyesben, aztán megint a tizenegyesben, majd a hármasban. Sok pozíciót buktam a boxban. Nem örülök ennek az eredménynek. Persze így is szerettem pár pontot, annak örülök.”

Kiemelte, a brit közönség előtt még így is jó volt versenyezni, és eszébe jutott, hogy legutóbb Nigel Mansell tehette ezt itt ferraris britként. Az első ferraris dobogójához ideális kulissza lehetett volna a hazai pálya, de Hamilton 15-szörös silverstone-i dobogósként nem kesereg. „Nem halok bele, hogy nem lett meg a dobogó. Végső soron talán jobb munkát is végezhettem volna ma. Nehéz volt az autóval, de vannak pozitívumok. Javulok. Javulok a csapattal, az autóval, és már egymás után másodszor értem el ilyen erős eredményt. Remélem, ez folytatódik” – utalt arra, hogy Ausztriában is negyedikként intették le.