2024 szeptemberében vált hivatalossá, hogy a Forma–1 újabb világmárkával köt partneri megállapodást: a bejelentés „főszereplője” a népszerű építőjáték-gyártó, a Lego volt. Ennek keretén belül a tavalyi év végén az első közös termékek is megjelentek a boltok polcain.
A felek azonban már a bejelentéskor jelezték, hogy az együttműködés túlmutat majd a „klasszikus” szponzori partnerségen, vagyis a Lego aktívabban részt kíván venni az F1 életében.
Kiemelték, a hétévégéken is jelen kívánnak lenni, és néhányat „fel is akarnak dobni” egyedi ötleteikkel. Az első példát erre a Miami Nagydíj hozta, ahol a csapatok életnagyságú Lego-autókkal teljesítették a felvezető kört.
Silverstone-ban újabb ötletes megoldást láthatunk: az első három helyezett, valamint a győztes konstruktőr képviselője Lego-trófeát emelhet majd a magasba.

A győztes az RAC ikonikus „aranyserlegének” a másolatát kapja majd meg, amit 2717 kockából építettek, meg és ami készen több mint 2 kilót nyom. A második és a harmadik kék és piros „szalagokkal” díszített trófeát kap, a konstruktőr képviselője pedig egy fekete-arany trófeát.
A trófeákat a dániai Billundban tervezte a Lego mérnöke, Samuel Liltorp Johnson, egy hétfős csapattal. A négy kupa elkészítése több mint 210 órát vett igénybe.
„A Brit Nagydíjra valami egyedit szerettünk volna alkotni, hogy megünnepeljük az 75. évfordulóját, valamint meglepjük és örömmel töltsük el az építőket a világ minden táján” – fogalmazott Julia Goldin a Lego termék- és marketingigazgatója.
„Silverstone hihetetlen örökséggel bír és reméljük, a rajongókat inspirálják az egyedi trófeák, amelyek jól mutatják, egyetlen Lego kockával kezdve is korlátlanok a lehetőségek az alkotásra” – tette hozzá.