Mint a Forma–3-as és a Forma–2-es futamok esetében, a nagydíj előtt is az volt a fő kérdés, hogyan alakul majd az időjárás Silverstone-ban, vasárnap ugyanis megérkezett az eső, ami mindkét nevelőszéria versenyét befolyásolta.
Az F1-es rajt időpontjában már nem esett, az időjárás azonban hűvös, a pálya csúszós maradt, a gumis ív pedig eltűnt az aszfaltról, mindenképp új kihívások vártak tehát a mezőnyre. Ami a kezdő taktikát illeti, a rajtot mindenki a köztes abroncsokon várta.
Az élről Max Verstappen várta a rajtot, miután tegnap legfőbb riválisaival ellentétben hibátlan kört futott, akkor, amikor igazán számított. A négyszeres bajnok mellől a jelenlegi listavezető, Oscar Piastri startolt.
A második sorból két hazai hős, Lando Norris és George Russell indult, akárcsak a harmadik sor elejéről: ez a pozíció a hétszeres bajnok Lewis Hamiltoné volt.

Hamilton mellé a csapattárs, Charles Leclerc állíthatta fel Ferrariját. A hetedik helyről a középmezőny „külön versenyét a legjobb pozícióból” kezdő Fernando Alonso indult, mellőle Pierre Gasly. A legjobb tízből Carlos Sainz és Andrea Kimi Antonelli startolt még.
A rajtrácson tizenkilenc autó állt, az időmérőn a kavicságyban végző Franco Colapinto ugyanis boxutcából rajtolt a parc fermé-szabály megsértése miatt.
Az izgalmak már a rajt előtt elkezdődtek, többen feladták ugyanis a rajtpozíciót, hogy a boxba hajtsanak száraz gumikért: az élmezőnyből Russell és Leclerc is!
A pályán maradók közül Verstappen megőrizte az elsőséget, noha Piastri jól rugaszkodott el. Az első kör végén Norris és Hamilton kettőse került a figyelem középpontjába, miután a Ferrari versenyzője keményen támadta fiatal honfitársát – aki meg tudta őrizni a harmadik helyet.
Liam Lawson kiesése (az új-zélandit Esteban Ocon „pöckölte ki” a rajt után) miatt azonban a helyezkedés hamar véget ért, hiszen virtuális biztonsági autós fázist hirdettek. Ez alatt Antonelli is a boxba hajtott slick gumikért, és azokon a csapattárs, valamint Leclerc elé jött vissza.

Verstappen az újraindítás után is megőrizte elsőségét, igaz, Piastri ismét árnyékként követte őt támadási pozícióban maradva. Norris őrizte a harmadik, Hamilton a negyedik helyet, majd a kiállások révén Gasly volt az ötödik. A legjobb tízben Alonso, Sainz, Alexander Albon, Cunoda Juki és Nico Hülkenberg volt még benn.
Az újraindítás után egy kiesést is láthattunk: a Sauber újonca, Gabriel Bortoleto került a kavicságyba, és bár sérült autójával ki tudott kecmeregni onnan, a csapat a futam feladását kérte tőle. Mivel a pálya szélén állt le, újabb VSC-időszak következett. Ezt Lance Stroll használta ki kerékcserére, és jött vissza az „első” helyre a slicken lévők közül.
Az újraindítás ismét a „megszokott forgatókönyvet” hozta, Piastri tapadt Verstappenre, de előzni nem tudott. A holland tartotta a vezető pozíciót. A következő körben ismét összecsaptak és egy látványos test-test elleni csata során Piastri ekkor már átvette a vezetést.
A futam tizedik körében aztán újra esni kezdett, a slick gumin lévők (köztük Stroll, Russell, Leclerc, Antonelli volt a sorrend ekkor) „legnagyobb örömére” – ők egyébként ekkor már jelentősen gyorsabbak voltak a közteseken maradóknál.

Az eső viszont ennek véget vetett, mind visszatértek a boxba köztesekért – de ezek frissebbek voltak, mint a riválisok által használtak. A tizenegyedik körben a használt gumikra panaszkodó Verstappen hibázott, ezt pedig Norris ki tudta használni, átvette tőle a második helyet. A tizenkettedik körben aztán az első hármas együtt állt ki friss köztesekért. Verstappen és a Red Bull pedig ezt remekül használta ki: a boxban visszakerült Norris elé!
Az eső egyre csak erősödött, miközben Norris és Verstappen küzdelme folytatódott a pályán: a McLaren versenyzője folyamatosan támadási pozícióban volt, Verstappen viszont őrizte helyezését. A tizennegyedik körben pedig a romló körülmények között pályára küldték a biztonsági autót. Ezzel Piastri járt a legrosszabbul, akinek ekkor már tíz másodperc feletti volt az előnye.
Az első hármas mögött egyébként a kiállásoknak és a különböző taktikáknak köszönhetően alaposan megkavarodott az állás, Stroll volt a negyedik, Hülkenberg az ötödik, Gasly a hatodik, Ocon a hetedik, Hamilton pedig csak a nyolcadik. Russell a kilencedik helyre jött fel, Alonso tizedik volt.
A futamot a tizenhetedik körben, az eső intenzitásának csökkenésével indították újra, Piastri pedig magabiztosan rugaszkodott el és Verstappen is őrizte a második helyet. A legnagyobb csatát Hamilton és Russell összecsapása hozta: a Mercedes pilótája megelőzte korábbi csapattársát, aki viszont gyorsan visszavette a hetedik helyezést.

A verseny ekkor sem tartott sokáig, Isack Hadjar ütközött Antonellivel a kilences kanyar előtt (rádióján jelezte, nem látta ellenfelét), elveszítette az irányítást autója felett, ami nagy tempóval a gumifalba ütközött, ennek következtében pedig ismét pályára küldték a biztonsági autót.
Az újabb újraindítás előtt jött egy újabb drámai fordulat: Verstappen megcsúszott és egészen a tizenegyedik helyig esett vissza, a címvédő célja tehát hirtelen a komoly felzárkózás lett.
Röviddel ezután Piastri vonták vizsgálat alá, amiért egy nagy fékezéssel belassította a mezőnyt a biztonsági autós újraindítás előtt.
A huszonnegyedik körben ismét helycsere történt Hamilton és Russel között, miután a Ferrari pilótája megcsúszott és elveszítette pozícióját (ez ekkor már a hatodik volt). Piastri eközben tíz másodperces büntetést kapott – az előnye három volt Norrisszal szemben.
Hamilton előzése után Russell Gaslyt is utolérte, a nyomában pedig ott loholt Hamilton, aki a hosszú évek óta tartó dobogós sorozatának folytatáséért küzdött. Ennek megtartásáért gyorsan tett is egy lépést, a huszonhatodik körben újra leelőzte Russellt.
A harmincadik körben, egy hosszabb üldözőverseny után Hamilton Gaslyt is legyűrte, ezzel pedig látótávolságba került a dobogóhoz: Stroll és Hülkenberg kettőse három és fél másodpercre volt tőle.

Stroll és Hülkenberg között ezalatt kialakult egy küzdelem a harmadik helyezésért, a német, aki 2010 óta tartó pályafutása első dobogós helyezésére hajt, lenullázta hátrányát és támadási pozícióba került.
A harmincötödik körben, rögtön, amint engedélyezték a DRS használatát Hülkenberg el is száguldott Stroll mellett, átvéve ezzel a harmadik helyet. Egy körrel később Hamilton is lehagyta a kanadai és a Sauber pilótájának a nyomába eredt.
A DRS engedélyezése után Verstappen is rögtön nyert egy helyezést Sainzcal szemben – feljött a kilencedik helyre. Russell viszont továbbra is Gasly mögött „rostokolt” – a francia hosszú körökön keresztül védte a hatodik helyet.
A harmincnyolcadik körben Alonso vált főszereplővé, amikor feladta a hetedik helyet, hogy kiálljon slick gumikért, bízva abban, hogy a folyamatosan száradó pályán ezekből komoly előnyt kovácsol majd. Alonso és az Aston Martin után Russell és a Mercedes is úgy döntött, kiállnak a hatodik helyről és slick gumikra váltanak.

A rizikó nem fizetődött ki elsőre, Alonso és Russell tempója is elmaradt a közteseken lévőktől, a Mercedes versenyzője pedig egy komoly megcsúszást is „bemutatott” a slickeken.
Verstappen ezalatt Gaslyt is utolérte, a negyvenegyedik körben pedig le is előzte a franciát. A harmadik helyen pedig Hülkenberg stabilizálta a helyét, először kiszorította Hamiltont a DRS-távolságból, majd két másodpercesre növelte előnyét.
A hétszeres bajnok és a Ferrari erre kerékcserével reagált: ők is kiálltak slickekért, ahogyan Stroll, Verstappen és Gasly is.
A negyvenharmadik körben Hülkenberg is cserélt, a pályára pedig Hamilton elé tért vissza, újabb akadályt vett tehát a dobogó felé vezető úton. Egy körrel később Piastri is kiállt, aki a büntetését is letöltötte, majd Norris is, aki ezzel „fizikailag” a pályán is átvette a vezetést.
Piastri azonban a kiállás után elképesztő tempót diktált és csökkentette lemaradását Norrisszal szemben, ami öt másodpercről indult, hamar lement négyre, majd újra vissza ötre, miután az ausztrál megcsúszott.

Ez a különbség kettejük között stabilizálódott, miközben Hamilton a lágy gumikon kezdte közelíteni Hülkenberget, a német azonban hat másodperces előnnyel bírt. Ez a különbség lassan csökkent, drámai fordulat nélkül nem volt várható csata, Gasly viszont utolérte a hatodik Verstappent és a hajrára támadási pozícióba is került.
Előzést kettejük között nem láthattunk, Verstappen viszont ahelyett, hogy veszített volna, nyert egy pozíciót Strollal szemben, aki elfékezte magát, és így „átadta” az ötödik helyet a címvédőnek. Az Aston versenyzőjét az utolsó körben Gasly is lehagyta.
Az élen eközben már nem történt változás, Norris tehát elsőként futott célba és megnyerte a Brit Nagydíjat – először diadalmaskodott hazai közönsége előtt. Korábban azt mondta, ezért a sikerért minden korábbit feladna…
Piastrinak be kellett érnie a második helyezéssel, Hülkenberg pedig 15 évvel debütálása után, a 239. F1-es futamán megszerezte az első dobogós helyezést! Hamilton nagyot küzdött és negyedik lett, Verstappen ötödikként futott a célba, majd Gasly, Stroll, Albon, Alonso és Russell volt a sorrend a pontszerzők között.
A Brit Nagydíj végeredménye: