Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Újabb baleset, újabb pletykák: Colapinto „nem igazán aggódik” a leváltása miatt

Újabb baleset, újabb pletykák: Colapinto „nem igazán aggódik” a leváltása miatt

Motorsport, Planet F1
Autót tör, az utolsó helyen áll, főnöke a fejét fogja, a pletykák erősödnek, de Franco Colapinto csak a munkájával foglalkozik.

Csak fogta a fejét Flavio Briatore Franco Colapinto újabb balesete után. Az argentin versenyző a Brit Nagydíj időmérő edzésének első felvonásában pördült meg és törte össze az autóját, és ezzel ki is esett. Colapinto az utolsó rajtkockát „szerezte meg” azon az időmérőn, melyen csapattársa, Pierre Gasly ismét a Q3-ba vezette az Alpine-t.

Egy hete Ausztriában Briatore már azzal elégedetlen volt, hogy Colapinto egy „Q3-ra alkalmas autóval” csak a 15. helyen végzett, a mostani reakciója alapján most még kevésbé volt boldog…

Az Imolában Jack Doohan helyét átvevő versenyzőnek éppen a múlt héten járt le a csapattól eredetileg kapott öt versenye. Elbocsátására nem került sor, ám a hírek szerint mostantól bármikor megléphet ezt az Alpine. Máris beindult a találgatás arról, Colapinto vajon részt vesz-e a három hét múlva következő Belga Nagydíjon…

„Elvesztettem a hátulját az utolsó kanyarban. Megpördültem és a falnak mentem. Kár érte. Még mindig sokat szenvedek, de mindenképpen mehetett volna jobban is”

– mondta Colapinto a balesetről, ami után a kavicságyból még visszatért, de a célegyenes után leállt a pálya szélén, kiváltva ezzel a piros zászlót. „A csapatom mondta, hogy álljak le az első kanyar után. Kár ezért. Ez nem volt egy jó időmérő a részemről.”

A múlt héten híre ment, hogy Briatore a Mercedesszel egyeztetett arról, elérhető lehet-e számukra a tartalékversenyző Valtteri Bottas. Bár az nem egyértelmű, hogy ki kezdeményezte ezt az egyeztetést, a találgatások szerint az Alpine számára valós lehetőség, hogy a bukdácsoló fiatalok után egy rutinos, jó viszonyítási alappal rendelkező versenyzőt ültessen az autójába, így felmérve annak valós erősségeit és gyengeségeit.

Akárhogy is, Colapinto nem aggódik a jövője miatt.

„Nem igazán aggódom. Természetesen mindig vannak találgatások. Nekem csak dolgoznom kell tovább, és próbálom segíteni az autó fejlesztését. A mai nem volt ideális, de szerintem tettünk pár lépést. Mindenesetre határozottan nem erre vágytunk”

– mondta Colapinto.

Arról ő és Pierre Gasly is beszélt a közelmúltban, hogy az Alpine jelenlegi autója igazán nehezen kezelhető. Colapintónak a Williams utáni átállás is nehézségeket okoz. Bevallása szerint az első hétvégéin egészen el volt tévedve. Időközben úgy érzi, egyre jobban kiismeri az autót és átlátja, mire van szüksége. „Sok dologra rájöttünk. Ezen a hétvégén jobbnak érzem az autót, közelebb vagyok Pierre-hez. De természetesen még mindig távol vagyok a rajtrácson. Szükség lesz még pár további lépésre a következő versenyeken” – mondta.

Az időmérőt 10.-ként záró Gasly eközben elismerte, nem ártana, ha a csapattársa jobban szorongatná. „Az mindig jobb. De nem kívánok túl sokat mondani erről. Világos, hogy taktikai szempontból mindig jobb. Kár ezért, mert Franco jó munkát végzett ezen a hétvégén. Nem igazán tudom, hogy mi történt a végén, de mindig jobb, ha két autó van elöl, mert ezzel lépésre kényszeríthetünk másokat a stratégiával, ami kedvezhet nekünk. De ez van. Pillanatnyilag a legjobb tízben vagyok. Tudjuk, hogy gyors autók vesznek minket körül, és küzdenünk kell vasárnap” – mondta az egyszeres futamgyőztes.

Borítókép: Franco Colapinto (Fotó: XPB/Formula1/X)

További tartalmak