Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Sajtó: Doohan a Haashoz igazolhat

Sajtó: Doohan a Haashoz igazolhat

Crash
A rutinos F1-es szakíró, Chris Medland úgy tudja, az Alpine-tól mindössze hét futamot kapó – és a franciáknál a hírek szerint a 2026-os jelöltek közül is kieső – Jack Doohan a Haasnál folytathatja pályafutását tartalékversenyzőként.

Az ausztrál versenyző a 2024-es szezonzárón vehetett részt először teljes állású F1-es pilótaként, majd az idei év elején kapott hat fordulót, mielőtt a vártnál gyengébb teljesítményre hivatkozva „lefokozták” tartalékossá és a helyére Franco Colapintót ültették.

Egy ideig az argentin sem hozta a remélt eredményeket, a nyári szünet óta viszont magára talált: teljesítménye javult és főnökei is egyre többször dicsérik őt. Ennek ellenére szerződése még nincs a 2026-os szezonra, igaz, Flavio Briatore, a tanácsadó nemrég elhintette, valószínűleg közte és Paul Aron között döntenek majd, amikor kiválasztják Pierre Gasly márkatársát.

Nagyon úgy tűnik tehát, hogy Doohannek már nincs visszaút az Alpine-hoz, legalábbis állandó versenyzőként biztosan nincs. Nem meglepő tehát, hogy az ausztrál másokkal is felvette kapcsolatot – a rutinos F1-es szakíró, Chris Medland nemrég konkrétan meg is nevezett egy istállót.

Hirakava Rjó (Fotó: XPB)

Beszámolója szerint Doohan édesapja, a korábbi többszörös gyorsasági-motoros világbajnok, Mick Doohan a Haas csapatfőnökével, Komacu Ajaóval egyeztetett. Persze Doohan náluk is „csak” tartalékos lehet, hiszen Esteban Ocon és Oliver Bearman helye is biztosított a 2026-os szezonra. A csapatnak viszont nincs állandó tartalékosa.

Pedig egyre fontosabbnak tűnik, hogy rendelkezzenek valakivel, aki bármikor beugorhat, Bearman ugyanis közel áll az eltiltáshoz büntetőpontjai miatt. A tartalékos jelenleg Hirakava Rjó, akinek viszont limitáltak az F1-es tapasztalatai.

Medland megjegyzi, Doohan a Haas partnerével, a Toyotával is együttműködhet (ez is vonzóvá teheti számára ezt az opciót) mégpedig versenyzőként is, minden valószínűség szerint a japán Super Formulában. Ezen felül több privát, régi autós teszten is részt vehet, hogy az F1-en belül is „éles maradjon”, ha szükség lenne a beugrásra.

Jack Doohan (Fotó: XPB)
Borítókép: Jack Doohan (Fotó: XPB)

További tartalmak