Milyen nagy kár lett volna, ha Fernando Alonso beváltja a fenyegetését a múlt vasárnapi Szingapúri Nagydíjon! Amikor mérnöke közvetlenül az elrontott kerékcseréje után közölte vele, hogy még 34 kör van hátra a futamból, Alonso paprikás hangulatában azt felelte:
„Ha minden körben beszélni fogsz hozzám, kihúzom a rádiót!”
Végül nem tette, így a verseny második felében hallhattuk, a hasonlóan megmosolyogtató reakcióját a motorproblémákkal küzdő Isack Hadjar ellen vívott csatája után. Hiába volt komoly teljesítményhátrányban az újonc a kigyorsításoknál és az egyeneseknél, Alonso a 37. körben nehezebben tudta átbirkózni magát rajta, mint szerette volna, és időt veszített miatta. Ekkor sütötte el az újabb aranyköpését:
„Trófeát a verseny hősének!”
Alonso végül vissza tudott zárkózni a pontszerzők közé, és az utolsó körökben egy másik problémákkal bajlódó versenyzőt, Lewis Hamiltont kezdte hajszolni. A britnek a fékjei mentek tönkre, és egy bő félperces előnyt adott le emiatt Alonsóval szemben. A pályalevágásainak köszönhetően azonban még így is elérte, hogy 0,4 másodperccel a spanyol előtt szelje át a célvonalat, ami érthető módon nem volt ínyére az Aston Martin-osnak.
„Ó, a ki***tt pokolba, pajtás! El sem hiszem! K****ra nem tudom elhinni! K****ra nem tudom elhinni! Mármint k****ra nem tudom elhinni! K****ra nem tudom elhinni! Biztonságos fékek nélkül vezetni?” A ki****tt hetedik helyen kéne lennünk. Nem vezethetsz úgy, mintha egyedül lennél a pályán. Tegnap nem tartotta be a piros zászlót, ma szabad volt nekik a pálya. Ez talán túl sok”
– szitkozódott és panaszkodott Alonso a leintés után.
Kapcsolódó tartalom
E rádiózásaival Hadjar és Hamilton haragját is magára vonta: mindketten zsémbes öregúrnak állították be a verseny után. A történteket azonban lehet más szemszögből is nézni: hiába kétszeres világbajnok, és hiába vágyik a győzelmekre, Alonso még a jelenleg reménytelennek tűnő helyzetében is, egy 7. pozícióért is igazi oroszlánként küzd, és akarja azt annyira, hogy így fel tudja húzni magát ezekben a helyzetekben.
E felvetésre a futam után ő maga is kiemelte:
„Igen, még mindig gyorsnak érzem magam. És lényegében a legjobbnak a mezőnyben! Ezt próbálom megmutatni és bizonyítani minden hétvégén.”
Az M4 Sport kérdésére persze azt állította, hogy végig teljesen nyugodt volt a rontott kerékcseréje után, ami miatt pozíciókat veszített. „Nyugodt voltam. Túl kellett tennem magam a kiállásos problémán, és meg kellett előznöm autókat. Volt még hátra harmincöt kör, szóval küldetésem volt az eredeti pozíciómba való visszatéréssel. Nem kellett semmilyen motiváció a boxfalról, és nem kellett megmondani, mit csináljak, mert pontosan tudtam, mi a lehetséges, és csak megpróbáltam.”
A versenye kapcsán elmondta: „Az autó ma nagyon gyors volt. A lágy gumin gyorsak voltunk az elején, és tovább bírták, mint vártuk, és ezzel nagyon hosszú lett az első etapunk. Lassú volt kerékcsere, de az autó a másodikon is nagyon gyors volt még. A csapat jó döntést hozott, hogy a közepest tette fel, miközben az ellenfeleink a keményen voltak. Így nagyobb tapadásunk volt, és ez tette lehetővé, hogy a nyolcadik helyen értünk célba.”
Végül 7.-ként rangsorolták, hiszen Hamilton utólag kapott egy 5 másodperces büntetést a pályalevágásokért.
Fernando Alonso (Fotó: Boxutca)Alonso Hadjarnak adott volna egy trófeát a „verseny hőseként”, ám végül ő kapott egy hasonló elismerést. Talán a rádiózásai is, de a küzdőszelleme mindenképpen hozzájárult ahhoz, hogy a nézők őt válasszák a verseny emberének az F1 hivatalos szavazásán.
A Sky Sports fel is tette neki a kérdést: ha a verseny hőse trófea nem is létezik, megelégszik a verseny embere címmel?
„Szerintem igen. Általában nem vagyok a verseny embere, mert ha nem állsz a dobogóra, akkor lényegében észrevehetetlen vagy a tévében. Örülök, ha megkaptam, de volt pár csatám. Egyik-másikkal talán szükségtelenül sok időt vesztettünk, de ez itt egy utcai pálya, szóval normális, hogy keményen harcolsz”
– mondta.
A zsörtölődései miatt talán öregúrnak tűnhetett, de Alonsóban még 44 évesen is buzog a fiatalos győzni akarás. És a fenti rádiózásokból ez cáfolhatatlanul ki is derült.
Alonso egyébként maga is érezte, hogy a vasárnapi műsora sajátosra sikeredett. A futam után a közösségi oldalán ironikusan írt erről, miközben zárásként az F1-re és a közvetítőkre is rápirított a rádiózásainak kiemelése miatt. „Most, hogy a magánrádiós közvetítéshez bebiztosítottuk a pole pozíciót, ideje finomítani a fő adást is, és minden izgalmat eljuttatni a szurkolókhoz. Vamos!” – utalt arra az F1 első rádiós aranyköpéséről szóló posztja alatt, hogy néha az „észrevehetetlen” csatáira is odafigyelhetnének a hangzatos megjegyzései mellett…
With pole position secured for the private radio broadcast, time to fine-tune the main coverage and bring all the on-track excitement to the fans! 💪💪 Vamos! 😂👍🤞🤞🤞 pic.twitter.com/XROoZPDeEo
— Fernando Alonso (@alo_oficial) October 5, 2025













