Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Csak nyomozza a Mercedes, hogy került győzelmi trófea a zsákbamacskájukba…

Csak nyomozza a Mercedes, hogy került győzelmi trófea a zsákbamacskájukba…

Motorsport Week, Motorsport, Sky
Ezúttal jól választott a Mercedes az F1-es zsákbamacskában. Toto Wolff és George Russell is szeretné tudni, hogyan került e meglepetés a csomagjukba…

Megkeverték, belenyúltak, és most egy győzelmi trófea bújt elő a csomagból. George Russell Montreal után újabb rajt-cél győzelmet aratott. A szingapúri sikere egy olyan pályán jött, ahol egyáltalán nem is vártak efféle eredményt a Mercedesszel. A brit a verseny után az M4 Sportnak is azt ecsetelte: ha listát kellett volna készítenie azon pályákról, amelyeken pole-esélyes lehet, Szingapúrt helyezte volna a rangsor legvégére…

„Ma minden jól ment. Ma az autó és a versenyző kombinációja szinte domináns volt. Végig kézben tartotta. A közepes gumin az elején elhúzott, és aztán csak beosztotta az előnyét. Nagyon jó volt” – értékelte Toto Wolff Russell vasárnapi teljesítményét.

A kérdésre, honnan jött ez a jó forma a Mercedestől, nem tudta a választ.

„Mondják meg nekem is! Sosem volt jó pálya ez az autónkkal, és ha azt mondták volna nekem, hogy úgy fogunk dominálni, ahogy azt most tettük, nem hittem volna el”

– jelentette ki Wolff.

George Russell (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

Konkrét magyarázat helyett inkább mintákra hívta fel a figyelmet. Elsősorban arra, hogy a mai versenyautók és gumik annyira érzékenyek, hogy sokszor a résztvevők számára is kiszámíthatatlan, hogy adott hétvégéken éppen mit dob nekik a gép.

„Ezek az autók zsákbamacskák. Ha a McLarent kérdeznék arról, miért nem ment nekik az elmúlt három hétvégén, talán ők is nehezen találnák a választ. És ugyanez van Maxszal is, aki visszatért, majd most megint nem teljesített elég jól. A Ferrari pedig a siker és kudarc között ingadozik.”

„Annyira kevésen múlik, hogy az autó megfelelő aerodinamikai tartományba hozása, valamint a maximális mechanikus tapadás elérése anélkül, hogy kinyírnád a gumikat, és nyilván a Pirelli működési tartománya is érzékeny. A virtuális világban ezeket nem látjuk, a szimulációk nem mutatják meg, ami a pályán történik. Nálunk itt kezdettől szinkronban voltak a gumik, a versenyző és az autó, és ezt nem lehet felülmúlni.”

George Russell (Fotó: Mercedes)

Russellnek mindeközben azért volt egyfajta magyarázata arra, miért teljesített ilyen jól a Mercedes a lassú és meleg Szingapúrban, miközben nekik inkább a hűvösebb körülmények kedveznek. „Ennek a túlmelegedéshez van köze. Általában nagy itt a túlmelegedés, de most újraaszfaltoztak bizonyos kanyarokat, és valamiért a gumik nem melegedtek túl úgy, mint mindenki várta. Szerintem ez volt az egyik ok. De az igazat megvallva Lando nagyon gyors volt. Sokáig egy másodpercre volt Maxtól. Ha jobb időmérője lett volna, szerintem csak elsétált volna” – magyarázta a brit.

Wolff szerint ezek tükrében már jósolgatni is kár a folytatásra. „Nehéz. Austin megint teljesen más lesz. Csúcssebesség, gyors kanyarok. De ha valaki a mostani verseny előtt mondta volna, hogy így elhúzunk, azt sem hittem volna el, szóval nehéz megmondani.”

Borítókép: George Russell (Fotó: Mercedes/Jiri Krenek)

További tartalmak