Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Wolff örülne Dél-Korea visszatérésének

Wolff örülne Dél-Korea visszatérésének

RN365
A Mercedes csapatvezetője, Toto Wolff örülne, ha a Forma–1 visszatérne Dél-Korába, ahol utoljára 2013-ban rendeztek királykategóriás futamot. A szakember szerint az ország egy „kiaknázatlan piac” a sportág számára, ami rengeteg lehetőséget rejt.

Dél-Korea 2010 és 2013 között szerepelt a Forma–1-es versenynaptárban, a szervezőknek pedig a 2014-es szezonra is volt még szerződésük, ám mivel elégedetlenek voltak annak feltételeivel és 2012-ben több mint 20 millió dollárt veszítettek, felbontották azt.

Azóta viszonylag „nagy a csend” az ország F1-es nagydíja körül, egyedül 2024 elején merült fel, hogy a sportág növekvő népszerűségét látva Dél-Korea is fontolóra vette a visszatérést. Akkor arról szóltak a hírek, hogy egy utcai pályával térnének vissza, aminek helyszínéül az ország harmadik legnagyobb városa, a nagyjából 2,5 millió lakosú Incshon szolgálna.

A szervezők állítólag az F1 ügyvezetőjével, Stefano Domenicalival is felvették a kapcsolatot, akihez egy szándéknyilatkozatot is eljuttattak a versenyrendezéssel kapcsolatban. Azóta viszont nagy a csend a projekt és Dél-Korea F1-es jövője körül.

Fotó: XPB

Ezt a csendet töri majd meg a Mercedes autójának hangja, a csillagosok ugyanis tartalékversenyzőjükkel, Valtteri Bottasszal részt vesznek egy bemutatón, ahol a finn a 2022-es modellt (a W13-ast) fogja vezetni, azt a Mercedest, amit versenykörülmények között ő már nem használhatott, hiszen 2021 végén hagyta el a csapatot (mint aktív pilóta).

A csapatfőnök, Toto Wolff a bemutató kapcsán beszélt arról, örülne, ha az F1 visszatérne az országba, hiszen Dél-Koreában továbbra is rengeteg a lehetőség. „Kiaknázatlan piacnak számít egy ideje, tekintve, mennyit erősödött az F1, főleg a fiatalabb célcsoportban” – kezdte.

„A leginkább erősödő demográfiai csoportunk a 15 és 24 év közötti fiatal nők, akik nagyon aktívak a közösségi médiában. Dél-Koreában nagyon aktívak a közösségi oldalak, ezért nagyszerű lenne, ha visszatérhetnénk és megmutathatnánk, hogyan változott az F1 az elmúlt 10 évben. Az ázsiai piacon most három futamunk van, míg hat az amerikai kontinensen és négy a Közel-Keleten” – folytatta.

Az osztrák szerint 2027-től akár a „rotációban” versenyt rendező Belgium váltópárja is lehetne egy ázsiai helyszín. „Stefano célja mindig is az volt, hogy megfelelően egyensúlyozzunk. Egyértelmű, hogy vannak kereskedelmi tényezők, de hosszú távra kell tervezni. És Kelet-Ázsiában van egy üres foltunk.”

A 2013-as Dél-koreai Nagydíj rajtja (Fotó: XPB)
Borítókép: Toto Wolff (Fotó: Mercedes/Richard Pardon)

További tartalmak