„Biztonságos fékek nélkül vezetni?” – tette fel a kérdést Fernando Alonso a Szingapúri Nagydíj leintése után. Lewis Hamiltonra utalt ezzel, aki az utolsó két kört úgy teljesítette, hogy elszállt az első fékje, és emiatt több kanyart is levágott.
A spanyol nyilvánvalóan büntetést akart Hamiltonnak, aki előtte ért célba. Az FIA egyet is értett vele, és 5 másodperces időbüntetéssel sújtotta a britet, annak kapcsán viszont nem tett kifogást, hogy veszélyes autóval teljesítette az utolsó köröket.
Frédéric Vasseur csapatfőnök szerint nem is volt miért kifogást emelni.
„Mint tudjuk, hogy Szingapúr keményen bánik a fékekkel, amikor a mezőnyben vagy. Ami a biztonságot illeti, igen, mindent kézben tartottunk, hiszen változtatottunk a tempón. Lewis nem nyomta őrültként az utolsó körben, harminc másodperccel lassabb volt. Szóval a biztonságos oldalon voltunk. Nyilván nem ez a cél. A cél az, hogy biztonságban legyünk, de az nem cél, hogy harminc másodpercet lassuljunk…”
A Ferrari számára ennél elgondolkodtatóbb, miért bajlódott mindkét versenyzőjük már a futam kezdetétől komoly fékgondokkal. Charles Leclerc azt mondta, neki a 7-8. körtől kímélnie kellett a fékeket, és volt, hogy kétszáz méterrel a fékezési pont előtt már elvette a lábát a gázról. „Ezzel sok időt veszítettünk” – jegyezte meg a monacói.
„Már a második vagy harmadik körtől túlmelegedtek” – mondta Vasseur a fékekről. „A versenyen vitorláznunk kellett, és így nem könnyű vezetni, hiszen minden körben változtatnod kellett a fékezési pontokat. Amikor Lewis pár körön keresztül nyomta, a tempó erős volt, de a verseny kilencvenöt százalékát nem így teljesítettük a spórolás miatt.”
Lewis Hamilton (Fotó: XPB)Az úgynevezett vitorlázás már régi ismerőse a Ferrari versenyzőinek idén: több versenyen is rákényszerültek a korai lassításokra és a fékezés előtti gázelvételekre. Hogy milyen okból, az máig zavaros. A Magyar Nagydíjon Leclerc egy dobogós helyezés lehetőségét vesztette el a hajrában látott nagy lelassulása miatt. Ott a feltételezések szerint a Ferrari a padlólemezét féltette a túlzott kopástól, és ezért kérte a tempó visszafogására versenyzőjét.
Szingapúrban most a jelek szerint a fékhűtés terén feszegette túlzottan a határokat az olasz istálló. Vasseur szerint ehhez köze volt annak, hogy pénteken a sok megszakítás miatt nem sokat körözhettek versenytempóban a második szabadedzésen.
Hogy a Ferrari mennyivel jutott volna többre Szingapúrban, ha nincsenek fékgondjai, az kérdéses. Leclerc szerint nem sokkal. Vasseur szerint nehéz megmondani, mert a fékgondok már az elején felléptek, és folyamatosan változtatni kellett a fékerőelosztáson, a fékpontokon, így nehéz volt olvasni a valós tempójukat.
Akárhogy is, a Ferrari sok pontot veszített Szingapúrban a konstruktőri második Mercedesszel szemben, akik nyerni tudtak George Russell révén. Vasseur szerint most nem a konstruktőri visszatérés az elsődleges feladatuk. „A következő versenyig meg kell oldanunk a problémákat, és csak azután beszélgethetünk a második helyért folyó küzdelemről” – bocsátotta előre.













