Az elmúlt három versenyről egy második hely volt Max Verstappen legrosszabb eredménye. Ki gondolta volna a nyári szünetben, hogy ez lehetséges lehet a Red Bull számára? A címvédő ugyan a Holland Nagydíjon is másodikként ért célba, de akkor a McLaren mérföldekkel jobb volt nála, és csak Lando Norris kiesésével örökölte meg ezt a pozíciót. Azóta Monzában és Bakuban aratott egy magabiztos győzelmet, Szingapúrban pedig az első rajtsorból indulva lett úgy második, hogy ha szerencsésebb gumistratégiát választ, alighanem komolyabbat harcolhatott volna a győztes George Russell-lel.
A Red Bull érezhetően áttörést ért el a korábban problémás idei autójával. Hogy így van, azt most a nekik kevésbé fekvő Szingapúrban sikerült bizonyítaniuk. „Számunkra nagyon sokat jelent, hogy itt a győzelemért harcolhattunk” – mondta Laurent Mekies csapatfőnök. „Monza és Baku teljesen más pálya volt, és nem tudtuk, hogy milyen lesz egy nagy leszorítóerős pályán. Sikerült elkapnunk a ritmust pénteken, az időmérőn is jó formában voltunk, és nagyon-nagyon közel voltunk a pole pozícióhoz. A versenyen is jó ritmusban voltunk, és csak pár másodperces hátránnyal értünk célba George mögött.”
„Ezek jó hírek. Azt jelentik, hogy ami teljesítményt felszabadítottunk, az nem csak a kis leszorítóerős pályákon működik”
– állapította meg Mekies.
A francia azt is kiemelte, hogy a mostani jó eredményben Max Verstappennek is nagy szerepe volt. Az időmérő edzés előtt változtattak az autó beállításain, ami egy körön be is vált, ám a versenyen nem volt az igazi az autó egyensúlya. Emellett a váltásokkal is voltak problémái – így védekezte ki Lando Norris támadásait. „Max nagyszerű munkát végzett azzal, hogy boldogult ezen dolgokkal is, és Lando Norris nyomása ellenére is a második helyen hozta haza az autót. Persze azért van pár dolog, amin még dolgoznunk kell. Olyan dolgok, amik zavarták a verseny során. Ezeket azonban inkább nevezném csak másodlagos dolgoknak.”
Max Verstappen (Fotó: XPB)Mivel feltűnő, hogy a Red Bull formajavulása nagyjából egybeesik a Red Bull főnökváltásával, Mekiest már Monzában kérdezték arról, milyen szerepe volt neki ebben. Akkor azt mondta, hogy nulla, és most is kitartott ezen álláspontja mellett.
„Még mindig nulla! Még mindig nulla, és ezt a legnagyobb őszinteséggel mondom, ahogy már Monzában is tettem. A teljesítményjavulás alapvetően mindazok munkájára vezethető vissza, akik versenyről versenyre próbálják kielemezni az autó határait. Mi gátol minket abban, hogy kiaknázzuk az autó teljes potenciálját? Hogyan tudnánk több teljesítményt kihozni az autóból, és hol kellene javítani a teljesítményen ahhoz, hogy az köridőben is megmutatkozzon? Ez a munka Max rendkívül erős és egyértelmű visszajelzéseivel most kifizetődik, és ez jó hír”
– magyarázta Mekies.
És ha mindez nem lenne elég, sietve hozzátette: a javulás annak bizonyítéka, hogy a Red Bull továbbra is ugyanaz a jó csapat, ami korábban sikereket ért el. „Ez csak azt erősíti meg, hogy nálunk vannak a legjobb emberek. Tovább fogunk dolgozni, nem állunk meg itt. Versenyről versenyre haladunk, és meglátjuk, van-e benne még több” – bocsátotta előre a francia.
Helmut Marko és Max Verstappen szerint Mekies persze túlzottan szerénykedik. A versenyző a szingapúri futam után azt mondta: „Laurent talán túlságosan szerény ilyen szempontból. Végső soron ez igazi csapatmunka, és ez benne a legjobb. Mindig próbáltuk megvizsgálni a részleteket, megérteni a gyengeségeket, és pár verseny óta egyértelmű javulást értünk el. Voltak versenyek, amiken kissé elvesztünk, és nem értettük, miért és hogyan. Most hiszem, hogy már értjük, miért és hogyan lehetünk jobbak. És a megfelelő kérdések feltételében Laurent is részt vesz. Egyszerűen jól működik” – mondta Verstappen.
Laurent Mekies (Fotó: XPB)A Red Bull javulásával a csapat technikai igazgatója, Pierre Waché is elégedett. A kérdésre, mi várható még tőlük az év hátralévő részében, elmondta:
„Nehéz megmondani. A lényeg, hogy a versenyzők jobban tudják használni az autót és a benne rejlő potenciált. Aggódtunk, hogy a nagy leszorítóerős pályákon eltűnik a teljesítmény, de nem így lett, és ez nagyon jó hír volt erről a versenyről. És jó előjel a folytatás szempontjából is”
– mondta Waché.
Végül hozzátette, nem ok nélkül fejlesztik még az év ilyen késői szakaszában is az autójukat annak ellenére, hogy 2026-ban új szabályok lépnek életbe: látni akarták, hogy lehet-e tovább fejleszteni a problémás autójukat. „Ha nem fejleszted az autódat, sosem tudod meg, hogy ez elég-e, és ez itt a lényeg. Sosem tudhatod, hogy amit csinálsz, amit találsz, az elég-e ahhoz, hogy a versenyző megkapja, amire szüksége van” – indokolta döntésüket.













