Nem mindennapi bejelentés, az biztos! A WRC, vagyis a rali-világbajnokság kétszeres győztese, Kalle Rovanperä csütörtökön hírül adta, hogy hátat fordít a ralizásnak egy formaautós karrierért. Teszi mindezt a ralis csapata, a Toyota támogatásával, akik első lépésként a következő évben a japán Super Formula-bajnokság felé nyitnak számára ajtót. A terv szerint 2027-ben már az F1 előszobájának számító Forma–2-ben versenyezne, aztán pedig…
„Raliztam és a WRC-bajnokság megnyerése volt a célom már gyerekkorom óta. Büszke vagyok a fiatalon elért bajnoki címeimre, de a rekordszámú bajnoki cím elérése sosem volt célom. Most eljött az ideje az új álmaim üldözésének a pályaversenyzés legmagasabb szintjén.”
„Tudom, hogy ez a lépés meglepő, merész és nagyon ambiciózus – valaki talán azt gondolja, nincs is értelme. De én már régóta vágyom erre és dolgozom érte. Szerencsés és hálás vagyok, hogy végig a Toyota-család tagja lehettem a felnőtt pályafutásom során. Hálás vagyok a TGR-nek és Morizo szannak a folyamatos támogatásért és azért, hogy hisznek bennem annyira, hogy lehetővé tegyék számomra az új pályafutást. Izgatottan számolok be arról, hogy 2026-ban a Super Formulában fogok versenyezni, miközben felkészülök 2027-es a Forma–2-es versenyzésre.”
„Igen, a nagy ismeretlenbe lépünk, de a TGR és én magam is nagyon hiszek magamban és a gondosan kidolgozott tervünkben. Rendkívül motiváltan vágok bele, és nagyon keményen fogok dolgozni, hogy elérjük a célunkat és újraírjuk a történelmet” – mondta Rovanperä a bejelentés keretében.
New Chapter pic.twitter.com/3KU6NaXwhu
— Kalle Rovanperä (@KalleRovanpera) October 9, 2025
A korábbi raliversenyző, Harri Rovanperä fia 2020-ban mutatkozott be a WRC mezőnyében, mindössze 19 évesen. Ő lett minden idők legfiatalabb dobogós helyezettje, raligyőztese, majd 22 esztendősen a legfiatalabb világbajnoka is. A finn számára nem teljesen új a pályaversenyzés világa, hiszen a 2022-es és 2023-as WRC-sikerei után 2024-ben már versenyzett Porsche GT-autóval.
Rovanperä a DirtFish című oldalnak is nyilatkozott, és megerősítette, az F2-be sem véletlenül vágyik: egyik távlati célja a Forma–1 lehet, amennyiben minden jól alakul. Kiemelte, már jó ideje gondolkodott ezen a váltáson, nem volt könnyű meghozni ezt a döntést, de nem érzi úgy, hogy 25 évesen kifutott az időből. „Az óra folyton ketyeg, de még mellettem áll. Ezért is kellett meghoznom a döntést most” – mondta, hozzátéve, hogy a Toyota támogatása nélkül sehová sem jutna. „Igazán magas célokat tűztünk ki. Minden azon múlik, hogyan fog alakulni, de a célunk a legmagasabb szint elérése, ezért fogunk dolgozni, és meglátjuk, hogy mi jön össze belőle. A motorsportban sosem tudhatod, mi vár rád. A megfelelő időben kell a megfelelő helyen lenned, és mindennek jól kell alakulnia. De mindenképpen van még időm. Még csak huszonöt vagyok.”
Kalle Rovanperä (Fotó: XPB)Tekintve, hogy a Toyota a Haas technikai partnereként jelen van a Forma–1-ben, emellett pedig a WEC-ben, vagyis a sportautó-világbajnokságban is érdekelt, megkérdezték, ezen sorozatok közül melyiket veszi célba. „Nos, jelenleg csak annyit tudok, mi a terv a következő évekre. Tudom, hogy a Super Formulába fogunk menni, utána pedig a következő lépésen dolgozunk, amit a Forma–2 jelentene, és majd meglátjuk, hogy fog menni.”
„Nem tudom még megmondani, mi lesz a végső célom. Azt mondtam, a legmagasabb szint. A Forma–1 a legmagasabb szint, de nyilván sok klassz sorozat van még a pályaversenyzésben. Ha azt kérdezik, akarok-e egy nap Le Mans-ban indulni, mindenképpen. Ha lenne lehetőségem, szeretnék Le Mans-ban versenyezni, és szeretném teljesíteni ezeket a nagy versenyeket. Szóval több lehetőség is van”
– mondta Rovanperä.
A finn egyébként már Forma–1-es autót is vezetett. Tavaly novemberben a Red Bull biztosított számára lehetőséget a 2012-es RB8-as autójának kipróbálására az Osztrák Nagydíj helyszínén, a Red Bull Ringen, ahol végül 50 kört teljesített. „Már régóta vártam az F1-es lehetőségre, és igazán klassz volt vezetni az autót. Jól alakult az a nap, és nagyon jó érzésekkel zártam” – mondta az F1-es próbaútjáról.













