Nem kímélték a Forma–1 központi közvetítéseinek rendezőit a múlt hétvégi Szingapúri Nagydíj után a bajnokság spanyol résztvevői. Fernando Alonso és Carlos Sainz is kritizálta az illetékeseket annak kapcsán, hogy a pályán bemutatott akcióikból nemigen láthatott semmit a közönség a sajátos rendezői irány miatt.
Alonso egy elszúrt kerékcsere után a paprikás hangulatú rádiózásaival került a képernyőre, azt viszont már nemigen láthattuk, hogy a verseny hajrájában hogyan próbálja elkapni a fékhiba miatt drámaian lelassuló Lewis Hamiltont. Sainz mindeközben az utolsó rajthelyről indulva tört előre a pontzónába, de a bemutatott előzéseiből nemigen láthattunk semmit.
Sainz ezek után a hét elején egy spanyol médiumnak arról beszélt, hogy szerinte rossz irányt vettek az F1-es közvetítések, mert miközben a versenyzők barátnőit és a különböző hírességeket előszeretettel mutogatják a versenyek alatt, a lényeget jelentő manőverek közül sok képernyőre sem kerül.
E kritikák a Forma–1-hez is eljutottak, és úgy érezték, nem hagyhatják szó nélkül az elhangzottakat.
„Mi mindig törekszünk rá, hogy a lehető legjobb versenyképeket juttassuk el a szurkolóinkhoz, és sosem szoríthatja háttérbe semmi a legfontosabbat, azaz a pályán zajló versenyt. A csapatunk kiváló munkát végez egy nagyon összetett helyzet közvetítésével, melyben egyszerre több autó van a pálya különböző pontjain, emellett a kontextust is megjeleníti a lelátókon, a híres vendégeken és a verseny helyszínén keresztül. Mindig törekszünk a kiválóságra és a teljesítményünk javítására”
– közölte az F1 szóvivője.
A közvetítésért felelős F1/FOM nem először kényszerült hasonló megnyilatkozásra kritikák után. Fernando Alonso az elmúlt években többször is bírálta őket, mondván, az ő rádiózásait a csapattal úgy játsszák be, hogy az rossz képet sugalljon róla. Idén Frédéric Vasseur, a Ferrari csapatfőnöke is panaszkodott már – például amiatt, hogy a rádiós bejátszások megvágásával és azok késleltetett adásba tételével azt a látszatot keltik, hogy feszültség van a Ferrari és Lewis Hamilton között. A ferraris korábban már el is beszélgetett erről a problémáról az FOM-mel.













