A Ferrarinál mindig zajlik az élet. Akkor is előtérbe kerülnek, amikor az eredmények miatt éppen háttérbe szorulnak… Nincs ez másképp most sem, hogy az F1-es csapatuk immáron sorozatban az 5. nagydíjhétvégéjéről távozott dobogós helyezés nélkül, és a remélt nagy második féléves feltámadásból inkább zuhanás lett.
Szingapúrban a két versenyzőjük kétféleképpen kesergett és kritizált. Charles Leclerc szerint az autójuk egyszerűen túl kevés ahhoz, hogy felvehessék a versenyt a három fő riválissal, és a fejlesztés terén is kudarcot vallottak a McLaren, Red Bull, Mercedes trióval szemben. Lewis Hamilton eközben úgy érzi, azért teljesítenek az erejükön alul, mert túl sokat hibáznak csapatként, a tervezés, a „kivitelezés” szintjén.
E megállapításokból látható, hogy a vörösök egynél több problémával küzdenek jelenleg – és ha mindez nem lenne elég, ott van még a külső nyomás is…
A héten az olasz Corriere dello Sport arról számolt be, hogy a jelenlegi szituáció feszültségek forrása a Ferrarinál. Maranellói forrásokra hivatkozva állítják, hogy Frédéric Vasseur csapatfőnök a szingapúri időmérő edzés után „heves vitát” folytatott a pályamérnökök vezetőjével, Matteo Togninallival. A lap szerint mindeközben egyes mérnökök azt nehezményezik, hogy Leclerc ilyen kritikusan beszél a nyilvánosság előtt az autójukról és a fejlődés hiányáról, és hogy a riválisok javulását emlegetve már lemondott az idei fordulatról.
Hogy az említett vitára valóban sor került-e, és hogy valóban vannak-e ellentétek a csapaton belül, azt persze nehéz lenne kívülről megítélni. Különösképpen úgy, hogy az olasz lapok (köztük éppen a nem mindig hiteles Corriere dello Sporttal) idén párszor már kivívták Vasseur haragját a francia által alaptalannak nevezett pletykákkal, találgatásokkal és félrevezető híradásokkal.
Jérome d’Ambrosio és Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)Ennek kapcsán érdemes megjegyezni, hogy a Ferrariról más olasz forrásokból is terjedni pletykák. Például arról, hogy Charles Leclerc állítólag már keresi a 2027-es csapatváltás lehetőségét, vagy hogy a vörösök Oscar Piastrival léphettek kapcsolatba emiatt.
Ám még ha nem is lenne alapja az utóbbi hetek pletykamorzsáinak, pusztán a találgatások is jelzik, a Ferrari nehéz időszakot él, a rájuk nehezedő nyomás pedig nem kicsi.
Zuhanórepülés a tőzsdén
E helyzeten most az sem segít, hogy mindeközben a cég egészét is érte egy kellemetlen csapás a héten. A márka részvényei csütörtökön sosem látott zuhanásnak indultak. Az amerikai tőzsdén 15, az olaszon 16%-kal csökkent a Ferrari-részvények értéke, aminél nagyobb napi visszaesést még nem láttak a vörösök, amióta 2015 októberében a tőzsdére mentek.
Csütörtökön John Elkann, a Ferrari elnöke a befektetői napon próbálta csillapítani a kedélyeket azzal, hogy egyfelől bejelentette, a következő években létrehoznak egy technológiai képzési központot a mérnöki utánpótlás számára; másfelől egyértelművé tette, hogy teljességgel elkötelezett a Ferrari és annak sikere iránt.
John Elkann és Frédéric Vasseur (Fotó: XPB)„A Ferrari különleges, három szempontból is: hagyomány, technológia és versenyzés. E három tökéletes kombinációja határozza meg a Ferrari lelkét. A versenyzés története közel száz évvel ezelőtt indult, és meghatározza, hogy kik vagyunk. Szeretném egyértelművé tenni: nekem ez személyes ügyem. Elkötelezett vagyok elnökként, többségi részvényesként és mindenekelőtt olyasvalakiként, aki a Ferrariért él, akinek ez élete szenvedélye” – mondta Elkann.
Külön kiemelte a márka WEC-programjának sikerét és a sorozatban harmadik Le Mans-i győzelmüket, és jelezte, az F1-es csapatot is szeretné sikeressé tenni.
„Szeretném biztosítani, hogy valamennyi hozott döntésünkkel erősítsük a Ferrari különlegességét. Elkötelezettek vagyunk az embereink iránt, akiknek a tehetsége és elhivatottsága a legfőbb garancia a jövőre. Elkötelezett vagyok a Ferraristi iránt, akik bíznak bennünk az álmaikkal. És elkötelezett vagyok a hűséges szurkolóink iránt, akik szeretnének győzni látni bennünket az F1-ben, ahogyan nyerünk a megbízhatósági sorozatban. Büszkeség, hogy három egymást követő győzelmet arattunk Le Mans-ban”
– mondta Elkann.
Benedetto Vigna ügyvezető igazgató hozzátette: „Elköteleztük magunkat a versenyzésben aratott győzelem iránt. A 499P-vel sikerrel jártunk a megbízhatósági versenyzésben, de a Forma–1-ben javulnunk kell. Nyernünk kell. Tartozunk ezzel a hűséges szurkolóinknak.”













