Amolyan fordulópontként szokás emlegetni a 2007-es mclarenes szezont Fernando Alonso F1-es pályafutásában. Addig a pontig ő volt a sportág nagy üdvöskéje, a fiatal új király, aki akár minden rekordot átadhat a múltnak. A Wokingba szerződéséről már a 2005-ös első bajnoki címének megszerzése után döntött, amikor viszont megérkezett, teljesen mást kapott, mint amire számított: a McLaren főnöke, Ron Dennis mellé ültette a saját nevelésű újonc tehetségüket, Lewis Hamiltont, és első számú státusz helyett egymásnak eresztette őket, a vége pedig egy elmérgesedő belső rivalizálás lett.
Alonso ezen évéből leginkább az maradt meg, hogy úgy érezte, a McLaren hátrányos helyzetbe hozza őt, valamint az, hogy feljelentette a saját csapatát, és kirobbantotta a hírhedt kémbotrányt, ami miatt végül ki is zárták a McLarent a konstruktőri bajnokságból.
Abban az évben Mark Slade volt Alonso versenymérnöke, aki most az F1-es újságíró, Peter Windsor Youtube-csatornáján nyilatkozva felidézett egy történetet, és elmagyarázta, miért elhamarkodott azt állítani, hogy ebben a viharos szezonban Alonso volt az egyértelmű gonosz.
Fernando Alonso 2007-ben a Nürburgringen (Fotó: XPB)„2007-ben a Nürburgringen az első napon Fernando odajött hozzám és azt kérdezte: »Tudnál nekem egy listát adni azokról, akik az én autómon dolgoznak?« Azt mondtam, persze, rendben, megcsinálhatom. Aztán megkérdeztem, hogy milyen szinten, mert nyilvánvalóan vannak, akik az elemeket gyártják, és olyanok is, akik a te autódon dolgoznak, szóval nehéz meghatározni, kik is dolgoznak az autódon, és ki nem. A lényeg, hogy elkészítettem a listát, amiről úgy gondoltam, hogy rendben volt. Benne volt az üzemanyagos és kenőanyagos fickó és a gumis fickó is. Azt viszont nem tudtam, hogy ez mire kell. Elkészítettem, majd szóltam, hogy itt a lista.”
„Reggel visszatért, és azt kérdezte: »Össze tudnál hozni egy találkozót a listán szereplőkkel hátul? Csak beszélni akarok az enyéimmel a hétvége kezdete előtt.« Mondtam persze, majd szóltam a többieknek, hogy jöjjenek, mert beszélni akar velünk egy kicsit.”
„A garázs hátuljában egy rakás borítékkal jelent meg, és csak azt mondta: »A Renault-nál szokásom volt, hogy megosztom a pénzjutalmamat azokkal, akik az autómon dolgoznak. A McLarennél eddig ilyet nem csináltam, de szeretném kifejezni a hálámat, hogy dolgoztok az autómon és jó munkát végeztek.« Aztán átadott borítékokat, majd kinyitottuk őket, és azt hiszem, mindegyikben ezer euró volt. Teljesen le voltam döbbenve. Tyler volt az egyik fickó, aki azt mondta: »Hű, ez kicsit fura, még sosem történt ilyesmi korábban.«”
„Egy kissé meghökkentünk, nem tudtuk, mit mondjunk, szóval csak annyit mondtunk, hogy »Ez kedves, nagyon szépen köszönjük«. Fernando nagyon szerény volt velem, és csak annyit mondott: »Igazán becsülöm a segítségedet!«”
Ron Dennis és Fernando Alonso 2007-ben a Nürburgringen (Fotó: XPB)Ez azonban még nem a történet vége volt. A pénzjutalmak híre ugyanis felsőbb körökbe is eljutott a McLarenen belül, és a csapat nem nézte jó szemmel Alonso magánakcióját. Dave Ryan sportigazgatónak kellett intézkednie. „Ezek után mindannyian mentünk a magunk dolgára, de kicsit később megjelent nálam a motorhome-ban Dave Ryan viharos tekintettel, és azt kérdezte: »Mi az ördög történt a garázsban?!« Azt feleltem: »Nos, Fernando…«, és ő csak annyit mondott: »Igen, gondoltam, hogy ez történt. Oda kell adnotok az összes pénzt nekem, és én a csapatnak adom. Ez teljességgel felháborító, nem engedhetünk meg ilyesmit a csapatunknál!« Én csak azt feleltem: »Ó, bocsánat, bocsánat, nem tudtam!«”
„Lényegében azt mondta, mindenkit kirúgnak, aki nem adja vissza a pénzt. Mondtam, hogy rendben. Végül mindenki visszaadta a borítékját, és nekem azt mondták, hogy mindet visszaadták Fernandónak, majd közölték vele, hogy ne csinálja ezt soha többet.”
Slade kiemelte, alapvetően úgy tartja helyesnek, hogy az F1-es csapatok tiltják az ilyesmit. „Szerintem ez rendben is van. Egyetértek vele” – mondta, majd Windsorral megbeszélték, hogy sok versenyző ennek ellenére jutalmazta az övéit a múltban, például Nigel Mansell is.
Slade szerint nem az volt a gond, hogy Alonso próbált jószívű lenni, hanem az, hogy ezt végül ellene fordították. „Ezek után a történet napvilágot látott, és megjelent a médiában, hogy történt valami. Azt mondták, Fernando próbálta megvásárolni a szerelőinek a hűségét. Lehet, hogy én kicsit naiv vagyok, de nekem nem így tűnt. Voltak mások is. Riccardo Patrese órát adott valakinek. Többen is voltak, akik adtak dolgokat a velük dolgozóknak. És ez igaz volt, a Renault-nál tényleg adott dolgokat az embereinek.”
„Mindenesetre ez is megmutatta, hogy Fernando és a McLaren összeférhetetlenek voltak. Én nagyon kedveltem Fernandót, jó volt vele dolgozni. Jó srác volt. Igen, játszmázott egy kicsit, de amúgy jó srác volt. Nem volt egy mocskos alak. És ezeket a Lewis-tábor indította, Lewis és az ő apja. Voltak dolgok, amiket ők csináltak. Szerintem ez az egész csak azt mutatta, hogy Fernando és a McLaren nem illettek össze, és ezek után az egész egyre rosszabb lett. Monaco után mindenképpen. Nagy kár érte, mert kiváló versenyző volt, hatalmas kincs a csapat számára. Nagy kár, hogy nem működött.”
Fernando Alonso, 2007 (Fotó: XPB)A mérnök szerint Alonsóról az ilyen ügyek miatt téves kép él az emberekben. „Igazi fenomén volt. Ő a legelszántabb fickó, akivel valaha találkoztam. Az elszántság kódolva van bele. Nagyon akar, nagyon éhezi a sikert, és ez szinte belülről felzabálja őt. Ez hajtja őt. Emiatt sajnálatos módon bizonyos helyzetekbe kerül, és néha túlmegy egy határon ezen eltökéltség és düh miatt.”
„Én szerettem vele dolgozni. A távozását követő évben visszatért a Renault-hoz, és aztán újra találkoztunk Jerezben, és az első tesztnap előtt kora reggel – még sötét volt – odajött hozzám egy fickó a motorhome-ban, és azt mondta: »Valaki odakint köszönni akar neked.« Kimentem, és Fernando volt az. Csak beugrott, adott egy nagy ölelést és azt mondta, jó látni a tél után. Őszintén barátságos és kedves fickó volt. Ezt az oldalát az emberek nem látják, de jó srác. Komolyan annak tartom” – mondta a McLaren korábbi versenymérnöke.













