Miután két héttel ezelőtt magabiztos futamgyőzelmet aratott, George Russell őszintén elárulta, ha választania kellett volna egy helyszínt a hátralévő hét közül, ahol a legkevesebb esélyük lesz a győzelemre, az épp a szingapúri lett volna…
Ráadásul a pénteki nap még inkább nehézkes volt a csapat valamint a későbbi győztes számára, aki egy alkalommal még első szárnyát is összetörte. Szombaton aztán Russell és a Mercedes is megtáltosodott: már az időmérőn is magabiztosan szereztek rajtelsőséget (a nap leggyorsabb és második leggyorsabb köre is a brit pilótáé volt).
A csapatot ez az eredmény is meglepte, igaz a pályamérnök, Andrew Shovlin azóta felfedte, az edzések után végrehajtottak néhány változtatást, miközben azon dolgoztak, hogy a melegebb körülmények között is tovább életben tudják tartani az abroncsokat.
Toto Wolff (Fotó: XPB)Ezek a változtatások, mint láttuk, beváltották a hozzájuk fűzött reményeket. Legalábbis Szingapúrban. Hogy egy más jellegű versenypályán is jók lesznek-e, arról az Amerikai Nagydíj dönt majd a hét végén. Ezt nem meglepő módon a csapatfőnök, Toto Wolff is izgatottan várja, éppen azért, hogy kiderüljön, marad-e a Mercedes lendülete, vagy a domináns teljesítmény inkább egyszeri volt.
„Erős eredménnyel zártuk a szingapúri futamot” – kezdte előzetesét. „Noha ez váratlan volt, a szombati és a vasárnapi teljesítmény megmutatta, hogy nem lehetett véletlen. De ez egy ilyen szezon. Nem egyértelmű, melyik csapat lesz az élen a következő hétvégén.”
„Azerbajdzsánban is jók voltunk, szóval már kíváncsian várjuk, hogy fenn tudjuk-e tartani ezt a lendületet a W16-ossal a most következő amerikai fordulók során is. Ezek most másféle pályák lesznek, másféle kihívásokkal, mint az előző két utcai helyszín volt. Szóval egy kicsit az ismeretlenbe tartunk, de ez adja meg a sport szépségét” – emelte ki.
Szingapúr, 2025. október 5.George Russell, a Mercedes brit versenyzõje a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság Szingapúri Nagydíján a Marina Bay utcai pályán 2025. október 5-én. Russell rajt-cél gyõzelmet aratott.
MTI/AP/Vincent Thian













