A japán versenyző évekig hajtott azért a lehetőségért, amit a 2025-ös szezon elején kapott meg: a Red Bull felemelte őt az első számú alakulathoz, miután Liam Lawsont mindössze két hétvégét követően „lefokozták” a vártnál gyengébb teljesítmény miatt.
Az új-zélandi estében a rutintalanság jelentette a fő problémát és a Red Bull vezetői bíztak abban, hogy a tapasztaltabb Cunoda majd jelentős szintlépést hoz az elődhöz képest, a japán azonban nem tudta komoly mértékben túlszárnyalni Lawsont. Noha az utóbbi hetekben javult és főnöke is dicsérték őt, a csapattárs Max Verstappentől továbbra is messze elmarad.
Éppen ezért jó ideje kérdéses, megtarthatja-e az ülését a bikásoknál. Főnökei egyelőre óvatosan nyilatkoznak, jelezték, mivel látják a fejlődést, még nem írják le Cunoda esélyeit. Ezzel szemben a nemzetközi sajtóban jóformán már leírták a japán esélyeit.
Cunoda Juki (Fotó: XPB)Sokan már azt is tudni vélik, hogy a remek újoncévet teljesítő Isack Hadjar veszi majd át a helyét, neki pedig új munkaadó után kell néznie. Korábban arról szóltak a hírek, hogy az Aston Martin tartalékversenyzője lehet a Honda közbenjárásával. Most az IndyCar-szakíró, Tony Donohue egy másik opciót is felvillantott, amiben szintén központi szerepet kap a japán gyártó.
Ő úgy tudja, Cunoda 2026-ban az IndyCarban folytathatja pályafutását, mégpedig a Dale Coyne Racing versenyzőjeként, ahol a korábbi Forma–3-as bajnok – és egykori Red Bull junior – Dennis Hauger csapattársa lehet.
Donohue arról írt, a bejelentésre nemsokára sor kerülhet, a Red Bull viszont nemrég jelezte, kitolja a döntést a 2026-os pilótapárosokról a szezon utolsó versenyeire, hiszen jelenleg mindkét alakulatra fontos feladatok várnak a pályán. Verstappen az egyéni bajnoki címért küzd, a Red Bull a konstruktőri ezüstért, a Racing Bulls pedig a hatodik helyezésért.














