Nemzeti Sportrádió
Most szól:
Élő Eredmények

Minden versenyen esélyesnek gondolják magukat, és azok is – Feldhoffer Bálinttal a profik közé berobbanó United Shipping titkáról

Minden versenyen esélyesnek gondolják magukat, és azok is – Feldhoffer Bálinttal a profik közé berobbanó United Shipping titkáról

m4sport.hu | Szerző: Brúszel Péter
Álomszerűen indult a Team United Shipping profi története, a magyar fiatalok tehetséggondozását zászlajára tűző kerékpárcsapat és a sportág egyik hazai reménységével, az idén már versenyt is nyerő Feldhoffer Bálinttal a csapat idénykezdetéről és a sikerek titkáról beszélgetett az m4sport.hu.

Tavaly október végén vált hivatalossá, hogy az addig amatőr státuszú United Shipping a már meglévő csapatának alapjaira építve kontinentális bejegyzésű országúti sort indít.

A nagy célokat maga elé tűző kezdeményezéshez húzónévként megnyerték a többszörös magyar időfutambajnok Fetter Eriket, de az EOLO-Kometa színeiben a Giro d’Italiát is megjárt versenyző mellett számos magyar fiatalt is szerződtettek, hiszen csapat hosszú távú célja éppen az, hogy nekik biztosítson fejlődési és  versenylehetőséget.

A tehetségek között volt Feldhoffer Bálint is, aki Fetterhez hasonlóan – 18 éves korára – éveket tekert a tavaly már Team Polti Kometa néven induló, részben magyar hátterű csapatban, illetve annak junior és U23-as sorában.

„Viszont a szezon vége felé, augusztus környékén bejelentette a csapat, hogy jövőre megszűnik a development sor. A profi csapatba pedig nem vettek fel, így aztán el kellett keresni csapatokat” – emlékezett vissza Feldhoffer, hogyan került kényszerhelyzetbe tavaly nyáron, ami, mint utóbb kiderült, a lehető legjobban sült el.

„Végül szerencsésen jött ki a helyzet, mert közben létrejött a United Shipping, és ez nagyon jó lehetőségnek tűnt. Be is bizonyosodott, hogy tényleg az” – tette hozzá.

Döntése előtt beszélt Dér Zsolt szövetségi kapitánnyal – aki tanácsadóként segíti az istálló munkáját – pár csapatról, lehetőségként felmerült a másik magyar kontinentális sor, az Epronex-Hungary, illetve a szlovák Pierre Baguette Cycling, amelynek színeiben tavaly épp Magyarországon, a Tour de Hongrie-n búcsúzott az országúti versenyzéstől a háromszoros világbajnok és Tour de France hétszeres zöldtrikósa, Peter Sagan, ám Feldhoffer végül a United Shipping mellett kötelezte el magát.

Fotó: Schöff Gergely / Team United Shipping

„Szimpatikus tűnt az egész kezdeményezés: hogy legyen egy új lendületű magyar csapat. Aztán az is közrejátszott a döntésemben, hogy kik lesznek a csapattársak, mert akkor nagyjából már lehetett tudni. Tudtam, hogy komoly célokat tűz ki a csapat, és hosszú távra terveznek, nem csak egy hirtelen felbuzdulás. Ez nagyon tetszett” – indokolta döntését, hozzátéve, a csapat technikai felszerelése és felszereltsége sem volt neki mellékes: „mindenünk megvan, úgyhogy ezek úgy összeadódtak. Szerintem elég szerencsésen alakult a dolog”.

Valóban, és talán több is ez, mint szerencse, ugyanis a csapat és Feldhoffer számára is pazarul indult az év. Gyakorlatilag első igazi versenynapjukat győzelemmel zárták.

Fetter Erik nyerte ugyanis az első (mezőny)szakaszt a prológgal induló, négynapos Istrian Spring Touron, amely a csapat profi történetének első versenye volt, de a következő hetekben is nagyon értékes UCI-pontokat szereztek több szlovéniai egynaposon.

A szenzációs kezdésben Feldhoffer szerint nyilván „sokat számított a csapat összetétele, de e mellett a mentalitása is nagyon fontos”, ami valóban profi szemléletűnek tűnik.

„Minden versenyre úgy megyünk, hogy esélyesnek gondoljuk magunkat, és bebizonyosodott, hogy azok is vagyunk.

Ez nagyon sokat dob a csapat hangulatán és gondolkodásmódján. Részben ezért megyünk ennyire jól. Másrészt pedig pont ezt terveztük: hogy az elején jól megyünk, és akkor hírnevet szerzünk, meghívókat kapunk, és ez is a terv szerint sült el” – mondta.

Feldhoffer is ott volt a United Shipping horvátországi rajtján, de neki még bő két hetet várnia kellett az első igazán nagy eredményre, ami április első napjaiban Törökországban jött el.

A Grand Prix Syedra Ancient City névre hallgató, 1.2-es besorolású egynapos végén állhatott fel a dobogóra. Második lett a 141 kilométeres, hegyi befutóval végződő versenyen.

Csak a tavaly még a World Tourban, az EF Education – EasyPostnál tekerő dél-afrikai Stefan de Bod volt gyorsabb nála, ami szerinte egyúttal arról is visszaigazolás, hogy az edzőváltás is jót tett neki (ebben az idényben már Makács Gábor felel a felkészítéséért, ugyanaz, aki Fetter Erikéért is).

Fotó: Schöff Gergely / Team United Shipping

„Nagyon jót tett nekem az a második hely, mert elég nagy önbizalmat adott – idézte fel a sikert. – Ez után egy pár nappal kezdődött el a Tour of Mersin, és ez az önbizalomlöket miatt elkezdtem játszadozni azzal a gondolattal, hogy meg kéne nyerni.”

A négynapos törökországi verseny nyitószakaszán aztán, amelyen „a csapatnak is elvárása volt a jó eredmény és feküdt is neki a rövidebb, hegyi befutós útvonal”, nem csak játszadozott a gondolattal, hanem tett is az álmáért.

„Jók voltak a lábak, sok erő maradt a végére, és hát előjött belőlem ez az erő, amit igazából majdhogynem beleszugeráltam magamba”

nyugtázta élete legnagyobb sikerét. Merthogy megnyerte az etapot.

„Azért nyilván elég komoly wattokat kellett mennem, hogy egy ilyen szintű versenyt megnyerjek, de szerencsére sikerült, és a végére egy ötperces, nagy erőkifejtés és egy sprinttel a végén, sikerült” – mondta.

A másnap viszont nem igazán sikerült jól neki, a 25. helyen ért célba (miközben csapattársa, Mihajlo Stolic győzött), így elveszítette az összetettben élen állónak járó sárga trikót, de a harmadik napon elért 5. helyével biztosította, hogy a szakaszgyőzelem mellé a legjobb fiatalt illető fehér trikót is bezsebeli (összetettben végül 6.-ként zárt).

Szép napokat zárt a Tour of Mersinen a United Shipping: két szakaszt nyertek és Michal Schuran, Feldhoffer és Mihajlo Stolic (balról jobbra) révén három trikót hozhattak haza Törökországból (Fotó: Facebook/Team United Shipping)

A Tour of Mersin után véget az ért számára az idény első versenyblokkja, de most talán annál is fontosabb következik: érettségire készül, meg persze azért közben  versenyre is.

Legközelebb, május 1-én az 1.2-es GP Vorarlbergen indul, ami hegyesebb egynapos lévén szerinte fekszik is neki, aztán jön az érettségi hét, hiszen „azt is le kell tudni, tanulni is kell ezek mellett”.

Persze nehéz összeegyeztetni a tanulást és az edzéseket, versenyeket, „az utóbbi fél évben sokat maradt ki, de az iskolája támogató ezen a téren, megengedőbbek a hiányzásokkal és támogatják a sportban is”.

„Viszont az érettségire meg nekem kell tanulnom. Utazások közben, pihenőnapokon, akár versenyek után is, ha úgy van, akkor kicsit elő kell venni a tananyagot, és készülni” – fűzte hozzá.

Érettségi után aztán jön a gyakorlatilag a prokontinentális státusszal járó Tour de Hongrie, ami kétség kívül neki és a csapat számára is az év legnagyobb versenye.

„Eléggé várom meg készülök rá. Már a téli szezonban megbeszéltük, hogy az a nagy célkitűzés. Remélhetőleg ott is lesz valami szép eredmény” – jegyezte meg a május 14-én, Budapestről rajtoló magyar kör kapcsán.

A korábban hat Grand Touron induló Geoffroy Lequatre nemzetközi igazgató, illetve Dejan Percic sportigazgató által irányított csapatnak még nincs végleges kerete a TdH-ra, azaz az sem 100%, hogy ő ott lesz a rajtnál, így a Feldhoffer nem bocsátkozott részletes latolgatásba, azt azonban már tudja, melyik szakaszokon kellene leginkább figyelni rá.

„A harmadik szakasz, a Gödöllő-Kékes feküdne legjobban az én profilomnak – fogalmazott. – De az utolsó szakasz is szóba jöhet, a pilisszántói körözéssel. Az is nagyon szelektív versenynap lesz, viszont utána lesz egy hosszabb átvezető rész Esztergomba, ezért ott is sok forgatókönyv megtörténhet” – fogalmazott Feldhoffer Bálint, akinek feltett célja idén javítani a tavalyi ob mezőnyversenyében szerzett 5. helyezésén, amikor csak négy, Grand Tourt megjárt versenyző (Valter Attila, Fetter Erik, Dina Márton, Peák Barnabás) előzte meg.

Borítókép: Schöff Gergely / Team United Shipping

További tartalmak