Áll a bál a Barcánál: a klubelnök trollsereget vetett be Messiék ellen?

A Marca értesülései szerint egy PR-cég Josep Maria Bartomeu klubelnök tudtával és beleegyezésével majdnem száz kamu profilt tartott fent, hogy vitás kérdésekben akár olyan Barca-játékosok ellen hangolja a közvéleményt a közösségi médiában, mint Lionel Messi, vagy Gerard Piqué. A klub visszautasította a vádakat.

Barcelona-szurkolók (Fotó: Tim Clayton/Corbis via Getty Images)


A spanyol lap a Cadena SER rádióállomásra hivatkozva számolt be arról, hogy a Barcelona évekkel ezelőtt megbízta az I3 Ventures nevű céget, amely a klub közösségi médiamegjelenéséért volt felelős, ám titokban közel 100 Facebook- és Twitter-profilt hozott létre, hogy a vezetőség kedvére hangolja és manipulálja a közvéleményt.

A 2017-től fokozatosan létrehozott hamis profilokkal és áloldalakkal többek között olyan egykori legendákat találtak be, mint Xavi, Pep Guardiola, vagy Carles Puyol, akik a vezetőségnek nem tetsző nyilatkozatokat tettek, de állítólag a cég nem riadt vissza attól sem, ha csapat két legmeghatározóbb játékosát kellett besarazni.

Lionel Messit hangulatkeltő, hűségét megkérdőjelező hozzászólások sokaságával bombázták, mikor vonakodott aláírni szerződéshosszabbítását, Gerad Piquét pedig üzleti, többek között a Davis-kupa-rendezéssel kapcsolatos ügyei miatt támadták a közösségi oldalakon, míg Bartomeu-t és a vezetőséget természetesen fényezték.

A hírek szerint a Barca egymillió eurót fizetett a szolgáltatásért, és az átutalásokról bizonyító erejű dokumentumai vannak az ügyet kirobbantó újságíróknak. Mondani sem kell, a Barcát és Bartomeu-t különösen kellemetlenül érinti az ügy, pláne azok után, ahogy Ernesto Valverde menesztését kezelték, illetve a Messi–Abidal csörte során sem voltak a helyzet magaslatán.

Bartomeu feje felett gyülekeznek a felhők a jövő évi elnökválasztás előtt (Fotó: Quality Sport Images/Getty Images)


A cikk megjelenése után nem sokkal a Barcelona közleményben reagált: a katalán klub nem tagadta, hogy kapcsolatban áll a PR-céggel, ám állítása szerint nem ebben áll a megbízás, a vállalat a klub megjelenésének javításán dolgozik, nem volt tudomása ehhez hasonló módszerekről, és visszautasította a vádakat, valamint helyesbítésre szólította fel a hírt megjelentető médiumokat.