Molnár június elején az M4 Sport stúdiójában jelentette be, hogy rajthoz áll a Forma–1-es Brit Nagydíj F4-es betétfutamán – a bajnokságon kívüli versenyen azok a pilóták mutatkozhatnak be a sorozatból, akik az F1 felé tartanak. Mivel a brit F4-es sorozat versenyzői közül nem mindenki indult a megmérettetésen, így a szombaton és vasárnap rendezett futamok nem számítanak bele a bajnokság összetett rangsorába.
Molnár kategóriája nyitotta és zárta a napot Silverstone-ban: szombaton reggel 6 után ki kellett érniük a pályára csapatával, de a verseny késő délután volt, ahol a 9. helyről rajtolva a 7. pozícióban zárt.
„Ez a pálya nekem és a csapatnak is nagyon fekszik. Nagyon jó munkát végeztünk egész hétvégén. A versenyek is jól sikerültek, főleg a futamok második felében tudtunk előzni, mert akkor jött meg a tapadás” – mondta az M4 Sport kamerái előtt Molnár Martin.
A vasárnapi, második futam helyi idő szerint 8:20-kor rajtolt el, a 16 éves versenyző pedig hiába lett 3. az időmérőn, 3 pozíciós rajtbüntetése miatt csak a 6. helyről indulhatott, de így is a starthoz képest egy pozíciót javítva, a 5. helyen végzett.
„Ezen a versenyen kicsit korábban tudtam elkezdeni csatázni, de ennek a végén éreztem meg kicsit a hátrányát” – fogalmazott.
A magyar pilóta – aki jelenleg a második helyen áll a brit F4-es bajnokság rangsorában, 5,5 pontos hátrányban az éllovas Fionn McLaughlin mögött – az interjú végén elárulta, legközelebb a kedvenc pályáján, Zandvoortban fog versenyezni július végén.
Kiss Pál Tamás, a Molnár pályafutását egyengető MOTAM szakmai vezetője elmondta, bár bosszús volt, hogy patronáltja csak a 9. helyről rajtolhatott szombaton, miután feltartották mért körén, de így megmutathatta, milyen bátran tud csatázni a mezőnyben.
„Megmutatta, hogy nagyon komolyan kell vele számolni. Nem tűr: ha eldönti és elindul előre, akkor meg fogja csinálni” – fogalmazott.
Molnár jövőjével kapcsolatban elárulta, szeptember elejéig van idejük arra, hogy megtalálják a legmegfelelőbb ülést a magyar versenyző számára.
„Biztos, hogy kategóriát fog váltani. Hogy milyen irányba, arról folynak az egyeztetések” – mondta, majd kifejtette, amikor 2023-ban a gokart után az F4 felé vették az irányt, két és féléves tervet vázoltak fel, melyet szigorúan tartanak, míg most egy hároméves tervben gondolkodnak.
„Nagy súlya van a mostani munkának, mert ez fogja meghatározni a következő két-három évet” – vélekedett.