A New Europe 30-40 csomós (55-74 km/órás) szélben felborult és két vitorla is elszakadt. A magyar hajós ezért a folytatásban arra figyelt, hogy megelőzze a további kárt. Az egyik vitorlát kiszabadította, a másikkal akkor tud foglalkozni, ha szélcsendesebb helyre ér és fel tud mászni az árbócra, mert a 25-30 csomós szélben és 3,5 méteres hullámok között ez nem lehetséges. Erre várhatóan Madeira szigeténél lesz lehetősége.
„A nagyvitorlán egy hatalmas, háromszor három méteres lyuk tátong” – mondta a versenyző Facebook-oldalán. –„Nem tudom, hogy hogyan tovább, mindenesetre próbáljuk a helyzetből kihozni a legjobbat” – tette hozzá.
Menedzsmentjének közleménye szerint Weöres csütörtökön hajnalban kihasznált egy átmeneti szélcsendet, amelyet egy közelben kialakult ciklon okozott, és felmászott az árbócra 22 méter magasba, hogy eltávolítsa a becsavarodott vitorlát. A sérült vitorla felső részét sikerült levágnia, így a hajó stabilabbá vált, ám az alsó része továbbra is körbe van tekeredve, ami megnehezíti a haladást. A további javításokhoz és ellenőrzésekhez Szabolcsnak egy védett helyre lesz szüksége. Eredetileg Madeira szigete tűnt megfelelőnek, de a mostani időjárási viszonyok miatt ez már nem ideális. A magyar hajós így alternatív lehetőségeket mérlegel, és hosszabb ideig tartó, kihívásokkal teli navigációra készül, hogy biztonságos és alkalmas helyszínt találjon a szükséges javításokhoz.
Weöres Szabolcs a negyvenfős mezőnyben a 38. helyen halad, a leggyorsabb hajók már több mint 300 tengeri mérföldes (540 km) előnyre tettek szert vele szemben.
A vasárnap rajtolt Vendée Globe-on az indulóknak 18 méteres, egytestű hajójukkal egyedül, kikötés és külső segítség nélkül kell megkerülniük a bolygót.